Tallinna lennujaama kommunikatsioonijuht Lauri Linnamäe ütles Delfile, et lennuraja arendusele jääb otseselt ette kolm kivi. "Üks on suur, kaks ülejäänut on lamedad ja ausalt öeldes vaevumärgatavad," kirjeldas Linnamäe.

"Muinsuskaitseametnikud tulevad homme neid uurima ja siis selgub, mis nendega edasi teha saab ja tohib. Need kolm kivi on tõesti seal, kuhu on planeeritud lennuraja pikendus ja uued ruleerimisteed," sõnas Linnamäe.

Isegi kui kivid arendusele ette jäävad, ei tähenda see, et lennujaam oma töödega jätkata ei saa. "Juhul, kui kultusekivid jäävad ette planeeritud lennujaama rajatistele, siis on võimalik kivid teisaldada sama kinnistu piires eelnevalt välja valitud kohta," märkis muinsuskaitseameti arheoloogiamälestiste peainspektor Ulla Kadakas keskkonnaametile saadetud kirjas.

Enne kivide teisaldamist on aga vaja teha kivide vahetus läheduses ehk umbes 5-10 meetri raadiuses arheoloogilised uuringud. Teisaldamine peab toimuma omakorda arheoloogi või ettevõtja järelevalve all, kellel on vastav muinsuskaitse tegevusluba.

Arheoloogilisi uuringuid võib tarvis olla ka siis, kui kive nihutama ei pea. "Kui pinnasetööd on ette nähtud asulakohal või selle kaitsevööndis, siis on samuti nõutavad eelnevad arheoloogilised uuringud," lisas Kadakas.

Linnamäe märkis samas, et tegelikult on vara öelda, kas ja millised kultuskivid ehitusele ette jäävad, sest praegu valmistatakse alles projekti ette ja töötatakse selle nimel, et ühtekuuluvusfondist rahastus saada. Kui rahastus saadakse, võidakse töödega alustada 2015. aastal.