Pro­jek­ti raa­mes kor­ral­da­tak­se las­te­va­ne­ma­te­le koo­livä­gi­val­da, -st­res­si ja -vä­si­must tut­vus­ta­vaid se­mi­na­re. Lap­sed tee­vad ühes ema­de-isa­de­ga psühho­loo­gi jä­re­le­val­ve all prak­ti­li­si har­ju­tu­si, mis ai­ta­vad üks­teist tund­ma õppi­da ja end koo­lio­lu­deks et­te val­mis­ta­da. Las­te­le kor­ral­da­tak­se ka su­ve­laag­reid, kus tu­le­va­ne klass ja sel­le ju­ha­ta­ja kok­ku saa­vad, et ra­hu­li­kus kesk­kon­nas ju­ba en­ne­ta­valt koo­liel­lu sis­se ela­da, kirjutab Eesti Päevaleht.

„I­deaa­lis võiks pro­jekt tu­le­vi­kus üle Ees­ti ha­ka­ta väl­ja nä­ge­ma nõnda, et kui mu­di­la­ne las­teaia lõpe­tab, siis tut­vus­ta­tak­se tal­le ja lap­se­va­ne­ma­le ko­he koo­liks et­te­val­mis­tu­se võima­lu­si ja soo­vi kor­ral an­tak­se ter­ve­le pe­re­le võima­lus eel­seis­vast elu­muu­tu­sest osa võtta,” aval­das las­te­kait­se lii­du pro­jek­ti­juht Kris­tin Kurt­na tu­le­vi­ku­loo­tu­si. „P­rae­gu on laien­da­mi­ne suu­res­ti ra­ha ta­ha kin­ni jää­nud.”

Üks val­da­dest, kus ha­ka­tak­se koo­liks et­te­val­mis­tust kor­ral­da­ma ju­ba kol­man­dat aas­tat jär­jest, on Tal­lin­na külje all paik­nev Har­ku vald. Seal on te­ge­le­nud sel­le­ga las­te­kait­ses­pet­sia­list Hel­ve Keel, kes kin­ni­tas, et se­ni­ne tu­le­mus on ol­nud vä­ga po­si­tiiv­ne.

„Loo­dan, et järg­mi­se aas­ta lõpuks saab see pro­jekt tões­ti üle­rii­gi­li­se kan­de­pin­na,” ütles ta. „O­le­me jäl­gi­nud las­te käi­tu­mist ka diag­nos­ti­lis­te män­gu­de kau­du, mil­le abil on võima­lik suu­na­ta nad va­ja­du­se kor­ral en­ne­ta­vas­se te­raa­pias­se.”

Har­ku vald kor­ral­das sel su­vel koo­liee­li­ku­te­le mõel­dud laag­ri ja Kee­le sõnul oli seal sel­ges­ti nä­ha, kui­das lap­sed muu­tu­sid ene­se­kind­la­maks ja õppi­sid teis­te­ga pa­re­mi­ni lä­bi saa­ma. „Üks eesmär­ke on ka koo­li­kiu­sa­mi­se vä­hen­da­mi­ne,” li­sas spet­sia­list.

Laste kooliks ettevalmistamiseks korraldatakse laagrid, mis aitavad arendada laste sotsiaalseid oskusi ja kohanemisvõimet uues keskkonnas, ning nn pärastlõu-nased lasterühmad, mis aitavad algkooliõpilastel koolijärgset vaba aega sisustada.

„Rühmad võimaldavad tagada laste turvalisuse ja toetavad nende eakohast arengut,” selgitas lastekaitse liidu projektijuht Kristin Kurtna. „Otsime neile sportlikku tegevust, anname õpiabi ning kujundame õpi- ja sotsiaalseid oskusi, võimaluse korral kaasame ka lapsevanemad.”

Kurtna lisas, et kahe varasema aasta kokkuvõttest on selgunud, et lapsevanemad peavad nendele suunatud koolituste toimumist vajalikuks, ja seepärast pööratakse edaspidigi vanemaharidusele suuremat tähelepanu.