Pärnu maavalitsuse transpordinõunik Avo Rahu rääkis Delfile, et Kihnu Veeteed teevad liinil 600 põhireisi ja vajadusel lisareise. Ühe reisi maksumus on 7453 krooni. Kokku teeb see lepingu mahuks 4,6 miljonit krooni.

Suvel tehakse nädalas kuni 15 reisi, talvel külma ilma ja jääga jääb laev seisma ja ühendust saare ja mandri vahel peab lennuk. Kui ilmaolud ei luba lennata, tuleb kihnlastele appi hõljuk.

Teine hange Kihnu-Pärnu liinile on veel käimas. Lihtsustatud korras pakkumise tegi maavalitsus Kihnu Veeteedele ja OÜ-le Väinamere liinid, rääkis Rahu. Mõlemad peavad oma pakkumisi täpsustama järgmiseks nädalaks. Eelmine leping lõpeb detsembris ja uus leping sõlmitakse kaheks aastaks.

Rahu sõnul teenindasid Kihnu Veeteed eelmisel aastal kahe liini peale kokku 50 000 laevareisijat.

Rahu hinnangul on Kihnuga ühenduse pidamisel suurte veoste jaoks Pärnu liini väga vaja. „Ei kujuta ette, kui ei oleks olnud Pärnu liini, kuidas oleks saanud Kihnu lennuvälja ehitada,“ rääkis ta. „Pärnust käib suurem laev, Munalaiu all on süvis madalam ja sealt suuremad laevad käia ei saa.“

Ta tõi näiteks, et ka kihnlased saavad oma kauba Pärnu kaudu koju toimetada ja meenutas, et pärast 2005. aasta tormi veeti Pärnust Kihnu katuseplekki.