Uurimise aluseks on TJA teatel võimalik ehitise omaniku kohustuste rikkumine. TJA pressiesindaja Anu Võlma ütles Delfile, et omanikul on ülesanne tagada ehitise ning selle maaüksuse korrashoid ja ohutus lammutamise ajal, sealhulgas takistada juurdepääsu varisemisohtlikule või muude lagunemistunnustega ehitisele kuni selle lammutamiseni või korrastamiseni. Asjaolude väljaselgitamiseks on alustatud menetlust ka ehitusfirma suhtes.

EKA lammutustöid teostava Aspen Grupi projektijuht Hannes Saag selgitas, et Gonsiori tänava ääres seisva bussiootepaviljoniga juhtus õnnetus ööl vastu pühapäeva natuke pärast kella kahte, ning sel ajal oli kõnnitee liikluseks suletud ja möödakäijate elu polnud ohus.

"Poole ühest öösel läks tänav kõnnitee ulatuses kinni alates Laikmaa tänavast kuni Kivisilla tänavani. Kuna meile anti lammutamiseks nii vähe aega, siis me võtsime natuke suurema riski, et saada see maja võimalikult kiiresti maha. Ja öise lammutuse puhul ei näe ka kopajuht väga hästi, mida ja kuidas ta teeb ning peab usaldama raadiosaatjaga meest tänaval. Seetõttu kukkus materjali väljapoole natukene kaugemale kui muidu," selgitas Saag ja lisas, et igal hommikul kulub töömeestel tund aega selleks, et kontrollida enne liikluse avamist veel püsti jäänud müüride ohutust.

Juuli keskel tühi maa

Esialgse lepingu kohaselt pidid EKA vana hoone lammutustööd lõppema jaanipäevaks, kuid praeguse seisuga saab plats puhtaks alles juuli keskpaigaks. Saagi sõnul on venimise põhjus just vajadus tagada liiklejate ohutus. "Kui hoone asuks lageda koha peal, oleks tööd olnud valmis juba kaks nädalat enne jaanipäeva," nentis ta.

Kunstiakadeemia pressiesindaja Solveig Jahnke väitel lammutustööde venimine uue hoone ehitust edasi ei lükka, sest esialgu oodatakse linnavalitsuselt veel detailplaneeringu kinnitamist. Kõigepealt tuleb tühja koha peale ajutine parkla.

Viimasel ajal on lähikaudsete majade elanikud kurtnud ka öiste lammutustööde pärast. Jahnke sõnul korraldati tööd niimoodi Tallinna transpordiameti palvel, et bussipeatusi ei peaks mujale paigutama, sest muidu oleks tulnud ümber korraldada enam kui 30 bussiliini töö. "See on küll naabermajade elanikele tüütu, kuid üldsusele turvalisem," selgitas ta.