Mereparaadi vaatab 500 külalist Tallinkilt renditud reisilaeval Meloodia. Poolteise miljoni krooni eest Tallinnast paraadile sõitva Meloodia pardal toimub kaitseväe juhataja vastuvõtt ja külalisi lõbustab Šveigi rolli täitev Tõnu Aav.

Eesti mereväkke kuulub viis põhilaeva. Nendest võtab paraadist osa kolm. Staabi- ja toetuslaev Admiral Pitka on ehitatud 1975. aastal Taanis, kandis esialgselt nime Beskytteren ja arendab 18-sõlmelist kiirust.

Tuukri- ja toetuslaev Tasuja on ehitatud samuti Taanis, aastal 1977. Arendab kiirust 14 sõlme.

Miinijahtija Sulev (Lindau) ehitati 1957. aastal Bremen-Burgis Saksamaal. Sõidab kiirusega 16 sõlme ja on ehitatud kolmekihilisest punasest puidust, mida on tugevdatud tammega. Paraadist jäävad aga kõrvale puust laev Wambola ja 1967. aastal ehitatud miinitraaler Vaindlo, mis arendab 12-sõlmelist kiirust.

Eesti sõjalaevastiku alused on 29–41 aastat vanad.

Paraadil osalevate piirivalvelaevadega on lood paremad. Vapper ehitati Eestis 2000. aastal ja arendab kiirust 27 sõlme. Kiire on ka 1995. aastal Soomest saadud Maru. Reostustõrjelaev Kati on ehitatud 1996. aastal.

Võrdluseks toome Tallinki laevastiku põhiandmed. 32-aastane Vana Tallinn on 18,5-sõlmelise kiirusega kiirem kõigist meie mereväe sõjalaevadest.

Tallinki uusima aluse, 2006. aastal ehitatud Galaxy kiirus on 22 sõlme ja ta võiks korraga peale võtta kõik Eesti kaitseväe 2500 kutsealust ja jääks veel ruumi ülegi (laevas on kohti 2800 reisijale). 2004. aastal ehitatud Victoria 1 arendab samuti kiirust 22 sõlme ja võtab peale 2500 reisijat. Tallinkilt mereparaadi külaliste jaoks renditud laev Meloodia ehitati 1979. aastal ja mahutab 1600 reisijat. Temagi võiks meie sõjalaevade eest oma 20-sõlmelise kiirusega ära sõita.

Loo moraal seisneb selles, et aeg pole Eesti mereväele halastanud. Kui eriti kuri saatus sunniks meie valitsust jälle kiiresti eksiili lahkuma, siis praegu sobivad selleks paremini Tallinki laevad kui meie mereväe alused.