“Kohustusliku riigieksami ja 50 punkti lävendi puhul tuleb eksamit muuta küll, aga mitte lihtsalt kergemaks. Jutt ei saa käia eksamite lihtsustamisest või õpilastele kergemaks muutmisest. Lävend ei ole praegu ega ole ka tulevikus asi, mis hakkab sisu määrama,” märkis eksami- ja kvalifikatsioonikeskuse üldhariduse õppekavade ja eksamite osakonna juht Aimi Püüa
.

Tema hinnangul tuleb eelkõige kokku leppida selles, mida eksamiga taotletakse. “Kas eksami eesmärk on muuta see tõepoolest nii lihtsaks, et enamik õpilasi saaksid tulemuseks vähemalt 50 punkti ja seejuures kindlasti ka sooritaksid eksami, lõpetaksid kooli ning saaksid võimalikult positiivse elamuse. /…/ Või on eksami eesmärk saada ikkagi võimalikult objektiivne  ülevaade, kuidas on õpilased õppekavas toodud õpitulemused tegelikkuses saavutanud,” rääkis Püüa.