KÕK-i jurist ja juhatuse liige Kärt Vaarmari rääkis Eesti Päevalehele, et vastava teenuse osutamine põhineb eeldusel, et inimesed tunnevad keskkonna üldise käekäigu ja heaolu pärast muret.

“Me aitame inimesi nii nõu kui ka reaalse abiga erinevates küsimustes, näiteks kuidas keskkonda ohustavaid ettevõtmisi peatada ja milliseid õiguskaitsevahendeid selleks kasutada,” selgitas Vaarmari KÕK-i tegevust.

“Oletame näiteks, et mõni ettevõte tekitab öösiti müra, häirides nõnda ümberkaudsete elanike heaolu. Sellisele probleemile võib leida lahenduse meie sihtasutuse poole pöördudes.”

KÕK võimaldab anda tasuta abi üle terve Eesti, kuid eeldusel, et probleem puudutab laiema avalikkuse, mitte ainult üksikisiku huve.

“Samas analüüsib sihtasutus kaebusi juhtumipõhiselt,” lisas Vaarmari. “Juhul kui mängus peaks olema üksikisiku tervis või elukvaliteet, saab klient kahtlemata tasuta õigusabi.”

Jurist viitas veel sellelegi, et üksikisikutel on võimalik büroo poole pöörduda ka tasulise abi saamiseks.

“Huvi KÕK-i tegevuse vastu on suur,” märkis Vaarmari. “Ainult nende paari päeva jooksul, mil me tasuta õigusabi andmise teenust oleme reklaaminud, on laekunud mitu taotlust.”

Avalduse esitamiseks tuleb minna keskkonnaõiguse keskuse koduleheküljele (www.k6k.ee), kust leiab taotluse blanketi. Tasuta õigusabi antakse üldjuhul kuni 80 tunni ulatuses.