Eelmise nädala esmaspäeval Ida-Viru maavalitsuses toimunud kokkusaamisel kurtsid omavalitsuste ja bussifirmade juhid maanteeameti esindajatele muret, et sellest aastast Ida-Virumaal teehooldust tegev TREV-2 Grupp ei saa oma ülesannetega hakkama, vahendab ERRi uudisteportaal “Aktuaalset kaamerat”.

TREV-2 Grupile heideti ette, et teed on libedad ja lumised, mistõttu on bussifirmad pidanud mitmeid sõite ära jätma.

ERRile kommentaaride andmisest loobunud TREV-2 Grupi teehooldetööde valdkonnajuht Meelis Seppam ütles Delfile, et osalt on probleemi tinginud käesoleva talve väga heitlikud ilmad — kord külmetab ja siis sulatab ning stabiilseid talveilmu ei ole veel olnud. “Seetõttu tõesti muutusid eelmisel reedel [09.12 — toim] kõrvalteed väga libedaks,” möönis Seppam ja lisas, et samas on teehooldajal nende teede libedusetõrjeks aega 12 tundi ja lume eemaldamiseks 24 tundi pärast lumesaju lõppu.

Teine bussiettevõtete tähelepanek oli, et bussipeatused on lumised. “Tõesti, esmajärjekorras teostatakse põhitee hoole, et liiklus oleks ohutu ja oleks võimalikult kiiresti tagatud nõutud seisunditase, pärast mida puhastatakse lumest bussitaskud, kiirendus- ja aeglustusrajad. Seetõttu võib olla näha, et põhiteed on puhtad ja veel ei ole jõutud bussitaskuid puhastada. Samuti peame arvestama, et esimese tasemega teedel kehtib eespool mainitud tsükliaeg ja seetõttu võib hooldetsükli jooksul olla punkte, kuhu nõutud ajalise piiri sees pole veel jõutud,” selgitas Seppam.

Teehooldetööde valdkonnajuhi sõnul lähtub TREV-2 Grupp kõikide tööde teostamisel sõlmitud hooldelepingust ja selles sätestatud nõuetest. “Loomulikult püüame omalt poolt teha kõik selleks, et ka keerulistes oludes kõiki hooldetöid nõutud aja jooksul teostada. Hindame selles osas väga ka koostööd maanteeametiga, kellega oleme jooksvas suhtluses eesmärgiga leida ka tekkivatele kitsaskohtadele kõige optimaalsem ja liikluse seisukohalt parim lahendus. Oleme ka ise kaardistanud tööde käigus piirkondi, mis vajavad eri tähelepanu ning oma hooldetööde korralduses nendega kindlasti arvestame,” lubas Seppam.

Esmaspäevane kohtumine Ida-Viru maavalitsuses erinevate osapoolte vahel oli Seppami sõnul vajalik, et selgitada nõudeid ja saada konstruktiivset tagasisidet kohalikelt omavalitsustelt. “See tagasiside kindlasti aitab meie töö paremale korraldamisele kaasa,” leidis Seppam.

“Küll aga ei ole kunagi hilja rõhutada taaskord ja taaskord üle kõigile liiklejatele — kindlasti ei tähenda ega saagi tähendada libedusetõrje seda, et näiteks pärast tee soolatamist või karestamist oleks tee koheselt lume- ja jäävaba ning haarduvus sama hea kui suvisel kuival maanteel,” pani teehooldetööde valdkonnajuht liiklejatele südamele.

“Liikumiskiirus tuleb valida vastavalt ilmastikuoludele ja iga juht peab liikluses olema väga tähelepanelik. Peame arvestama, et meie kliimavööndis võib talviti teedel libedust esineda. Eriti oluline on see tänavuse talve võtmes, kus pidevalt jäätumistemperatuuri ümber kõikuvad temperatuurid ja sellest tingitud teeolud nõuavad liiklejatelt erakordset tähelepanu,” lisas ta.