Rahandusministeeriumi avalike suhete osakonna peaspetsialisti Kristina Haavala sõnul on riigihalduse ministri auto renditasu kuus 741,67 eurot pluss käibemaks, ehk 890 eurot. Kui Aasale renditud auto on tema käes vaid kaks nädalat, siis tuleb maksta eeldatavasti pool sest summast.

Eelmisel teisipäeval kuulutas rahandusministeerium välja hanke Arto Aasale uue püsiva ametiauto saamiseks. Hanke pakkumuste esitamise tähtaeg on 14. mai. Kuivõrd Aasa asendusauto, mis on omadustelt samasugune kui rahandusminister Sven Sesteri praegune ametiauto, on renditud üksnes 11. maini, siis on võimalik, et rendilepingut pikendatakse vähemalt nädala võrra.

Arto Aasa hanketingimustes öeldakse, et pakkuda saab uut, 2015. aastal registreeritud sedaankerega nelikveolist automaatkäigukastiga diiselautot, mille keskmine kütusekulu peab olema kuni 6,4 liitrit 100 kilomeetri kohta.

Rahandusminister Sven Sester sõidab 2013. aasta Mercedes-Benz E 350 CDI-ga, mille kütusekulu pidi hanke kohaselt jääma alla seitsme liitri, tegelikult on nii Sesteri ametiauto kui ka Aasa ajutiselt renditud Mercedese kütusekulu 6,7 liitrit 100 kilomeetri kohta.

Uue auto CO2 heitmete hulk ei tohi hangetingimuste järgi ületada 169 grammi kilomeetri kohta. Sesteri autol oli see nõue 200 g/km, nii et Aasa uus auto saab olema parem nii kütusekulu kui ka heitgaaside hulga poolest.

Neid tehnilisi piire täitvaid autosid on mitmel margil, ja ka Mercedes müüb just autot, mille võimsus on 185 kw ja tekitab 169 g/km CO2 heitmeid.

Hanke võidab pakkuja, kes vastab kriteeriumitele ja teeb ühtlasi soodsaima pakkumise – see annab 50 punti. Arvesse võetakse ka kütusekulu ja CO2 emissiooni, millest kumbki annab parima auto leidmise arvestuses 25 punkti. Rendiperiood on neli aastat.

Rahandusminister Sven Sester ajab riigiasju 2013. aasta nelikveolise Mercedes-Benz E 350 CDI-ga, mille liisingumakse on 790 eurot kuus ehk 100 eurot väiksem kui Aasa asendusauto rent.

Lähiajal ei plaani ministeerium seda sõidukit välja vahetada, kuna diiselmootoriga Mercedes võtab kõigest 6,7 liitrit kütust saja kilomeetri kohta.