Soomusauto valmis Saaremaa Sõjavara Selts Margus Sinimetsa juhtimisel. Koos Estoniaga astub üles ka soomusauto meeskond, kes kannab
ajaloolist vormirõivastust autentsete eraldusmärkidega. Muusikat teeb
Kaitseväe orkester. Toimub soomusauto pidulik ristimine.

Edaspidi võib soomusautot näha nii 23. juunil Tallinna lauluväljakul
toimuval võidupüha paraadil kui ka teistel Kaitseliidu 100. aastapäeva
tähistamisega seotud üritustel.

Esimene Eesti soomusauto Estonia ehitati Vabadussõja päevil
1918. aasta detsembris Tallinna sadamatehases insener Saukase juhtimisel
ja anti Tallinna Kaitseliidu relvastusse sisekaitse ülesandeid täitma.

Soomusauto jagunes kolmeks tsooniks: mootoriosa, juhiruum ja
lahinguosa. Juhiruumis olid kaks juhti ja kuulipildur Madseni
kergekuulipildujaga. Lahinguosa lael oli 360kraadise pöördenurgaga
suurtükitorn 37 mm Hotchkissi kiirlaskekahuriga, lahinguosa tagaküljel aga kaks poolringikujulist torni raskekuulipildujatega Maxim.

Soomusauto ehitati 8-10 mm paksusest soomusplekist, lahinguosa oli
täiendavalt tugevdatud 6 mm kaevikukilpidega.