"Suvel, kui Ülemiste suunal trammiliiklus seisis, liikusid kõik uued trammid Kadrioru suunal. Suvalisel hetkel trammipeatusesse minnes võis kindel olla, et mõne minuti jooksul saab madala trammi peale. Kohe, kui trammid number 2 ja 4 uuesti liikuma pandi, muutusid uued number kolmed sujuvalt number neljadeks. Kadrioru vahet pole ma nüüd liikumas näinud ühtegi uut trammi," rääkis Kadriorus elav naine Delfile.

"Üliharva paistab mõni vanem madal tramm. Viimati oli ka olukord, kus ootasin käruga madalat trammi ja kuigi graafiku järgi pidi see tulema, siis tegelikult tuli ikkagi väike kõrge tramm. Pealegi on number 3 trammi graafik päris hõredaks jäänud. Ootasin tookord koos lastega umbes veerand tundi trammi ja lõpuks läksime ikkagi kõrge peale, sest muud ei tundunud üle jäävat. See tundub nii ebaõiglane, et kõik uued trammid on läinud ühele liinile. Kadrioru pargis käib palju lastega inimesi, kas poleks mõistlik, et siinkandis liiguks ka vähemalt mõni madal tramm?," lisas naine.

Tallinna linnatranspordi juhatuse esimees Enno Tamm möönis Delfile, et seoses sõitjatekäibe suurenemisega on nad kõik uued trammid pidanud suunama 4. liinile, mis sõidab Lasnamäe ja Tondi vahelt.

Linnatranspordi juht selgitas, et uued CAF trammid saavad praeguse seisuga sõita vaid 3. ja 4. liinil, kuna uute ja raskemate trammide jaoks on vajalik infrastruktuuri (rööbastee, kontaktvõrk, alajaamad) uuendamine. Aastatel 2013 – 2015 tehti need tööd 3. ja 4. trammiliini taristul, kuid Kopli suunal ei ole veel tehtud.

Tallinna Linnatranspordi AS panustas omalt poolt 2,6 miljonit eurot selleks, et uued CAF trammid saaksid alates 1. septembrist 2015 sõita ka Peterburi tee ääres kuni Ülemiste lõpp-peatuseni. Kopli suunal ehk liinidel 1 ja 2 praegu uusi tramme kasutada ei saa. TLT plaanib lähiajal ka Kopli suuna infrastruktuuri rekonstrueerida,“ ütles Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Enno Tamm Delfile.

Praegu on Tallinna saabunud üldse kokku 11 uut CAF Urbos AXL trammi, millest kümme on ametlikult vastu võetud ning sõidavad liinil.

"Enne 1. septembrit 2015 sõitsid kõik uued vastu võetud trammid 3. liinil, kuna selle taristu rekonstrueerimine lõppes 2014. aasta novembris, 4. liini rekonstrueerimistööd aga alles käisid. Kuna 4. liini sõitjatekäive on märgatavalt suurem kui 3. liini oma, suunati olemasolevad uued trammid alates 1. septembrist plaanipäraselt 4. liinile. 3. liinil võib uusi tramme praegu kasutada nädalavahetustel, kui 4.liini koormus on väiksem. Viimased uued CAF trammid (kokku on neid 20) võetakse plaanide järgi vastu 2016. aasta I kvartalis ning siis saavad 3. ja 4. liin täies mahus uute trammidega kaetud," teatas linnatranspordi avalike suhete spetsialist Urmas Tooming Delfile.