Vastavalt Tallinna linnapea Tõnis Paltsu ülesandele tegi Tallinna ettevõtlusameti reklaamimaksuosakond ettekirjutuse reklaampindade omanikele OÜ Aristex ja Clear Channel Estonia OÜ. Ettekirjutuse sisuks oli nõue teisaldada reklaamiseadusega vastuolus olevad reklaamid hiljemalt 6. oktoobriks.

Kuna tegu on äravahetamiseni sarnaste elementidega, mida kasutab kohalikel valimistel ka Keskerakond ja sõnaga “hoolib”, mida võib võtta valimislubadusena, siis leidis ettevõtlusamet, et selline esitlusviis jätab mulje nagu oleks tegu osaga erakonna valimiskampaaniast.

Vastavalt ettekirjutusele peab reklaamipindade valdaja osaühing Aristex aktsiaseltsi Kohuke reklaamid linnapildist kõrvaldama hiljemalt neljapäevaks. Reklaamide teisaldamata jätmisel määrab Tallinna linnavalitsus Aristexile rahatrahvi.

Kohukesekampaania välja mõelnud reklaamifirma IDEA juhatuse liige Mark Eikner teatas Delfile, et ettevõtlusamet on oma eeldustes lähtunud valedest asjaoludest. “Keskerakonna slogan ei ole „igaühele“ nagu ettekirjutuses väidetud, vaid „Igaühe eest“. Need kaks on nii sisuliselt kui visuaalselt täiesti erinevad. AS Kohuke reklaamikampaania väljatöötamisel lähtusime rangelt reklaamiseaduse põhimõtetest,” ütles Eikner.

“Keskerakonna logo on Eesti Keskerakonna nimel ja K-kohukese pakend AS Kohuke nimel registreeritud kaubamärk. Mõlemal on oma registreeritud kaubamärgi kasutamiseks seaduslikud õigused. AS Kohukese reklaamil on kujutatud nii müüdav toode kui töö tellija — AS Kohuke. Seega on reklaamid teineteisest selgelt eristatavad ning reklaamiseadusele vastavad.”

Eikneri hinnangul on Tallinna ettevõtlusamet on ületanud oma volituste piire ja sekkunud meie kliendi AS Kohuke turundustegevusse ning üritab seda takistada põhjendamatult. “Meie andmetel on vähemalt osad välireklaamifirmad otsustanud Tallinna Ettevõtlusameti kohtusse kaevata ja nõuda ettekirjutuse tühistamist.”