Rõivatootja Marat müüb oma poodides kaht lehekest kujutavaid T-särke ja kraega polosärke. Müügijuht Märt Vaguri sõnul on nad neid rahvuslikke tooteid ka kaubakettidesse püüdnud müügile anda, kuid tihti tulutult, kirjutab Tartu Ekspress.

Läbirääkimisi peeti ka end eestimaisena reklaamiva kaupluseketi Selveriga, kes pakkumisest lõpuks loobus. „See on minu jaoks mõistatus,“ imestas Vagur.

„Nimetatud tooted on suunatud turistidele ja seetõttu vist pole marketi tüüpi pood ka õige turustuskanal,“ põhjendas Selveri ostu- ja tootmisdirektor Andres Heinver, miks nad Maratiga lepingut ei sõlminud.

Ettevõte Van Der Print, kes muu hulgas toodab juubeliaastaga seotud meeneid, on samuti kaubakettide müügiosakondadega hädas olnud. Van Der Print toodab logoga rinnamärke, pimedas helendavaid T-särke ja võtmehoidjaid. „Me arvasime, et lähevad peale, ja teised arvasid ka, aga kaubanduskeskuste ostujuhid ei arva seda,“ ütles Van Der Prindi juhatuse liige Urmas Graff. Hästi lähevad meened peale suuremate ettevõtete ja omavalitsuste kollektiivides, kes selliste toodetega Graffi sõnul oma rahvuslikkust soovivad näidata.

Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuht Kadri Lainas ütles, et nende kauplustes müüdi rahvusliku logoga särke veebruaris ja märtsis ning siis osteti neid küll.

Kaubamajas on juubelilogoga särkide vastu olnud kesine huvi. Poole aastaga on vaid veidi üle 50 särgi müüdud.

Marati müügijuht Vagur pakkus, et huvipuuduse põhjuseks võib olla ka see, et juubelisärgid on tavalistest särkidest 30–40 krooni kallimad.

Ehitus- ja kodukauba kontsern Rautakesko AS kasutab juubelilogo suurelt välireklaamil, mille all on kiri „Koos teeme paremini“. Rautakesko turundusjuht Annika Oja ütles, et nende taotlus oli luua omamoodi segu traditsioonilisest tootemargireklaamist ja sotsiaalreklaamist.

Juubelilogo kasutamiseks oma toodetel või teenustel tuleb riigikantseleiga sõlmida leping. Praeguseks on seda teinud 40 ettevõtet ning taotlusi tuleb valitsuse kommunikatsioonibüroo EV90 kommunikatsioonijuhi Riina Soobiku sõnul iga päevaga juurde. Näiteks on lepingu sõlminud Kalevi šokolaadivabrik, SEB ja nukuteater. Kui logo kasutatakse ärilisel eesmärgil, tuleb lepingu järgi osa tulust heategevuseks annetada.