"Selgelt alahinnati tipptunnil rongiga sõitvate inimeste arvu ning samal ajal ülehinnati enda võimekust muutlikele oludele adekvaatselt ja õigeaegselt reageerida. Professionaalne ettevõte mõtleb aga oma tegevuse põhjalikult läbi ja püüab kõiki probleeme ennetada, mitte ei reageeri alles inimeste ja meedia surve tulemusena," ütles Ratas.

Tehniliste probleemide kõrval häirivat teda ka ükskõikne suhtumine inimeste muredesse. "Ministeeriumi ja Elroni ülesanne on teenindada kõiki rongisõitjaid parimal võimalikul viisil, selle asemel on tegeletud vabanduste otsimisega ning antud mõista, et tipptunnil ei hakka kõigile reisijatele kunagi istekohti jaguma. Laadne suhtumine vähendab usaldust riigiettevõtte ja laiemalt kogu riigi vastu ning pettunud inimesed asuvad otsima alternatiivseid transpordivõimalusi," leidis Ratas.

Ratase sõnul on oluline ka regionaalpoliitika küsimus, sest riigiettevõtted ühes riigiga ei tohiks tegutseda kasumipõhiselt, vaid tasakaalustada Eesti piirkondade arengut. Rongid ei tohi liikuda ainult väljavalitud tõmbekeskuste vahel. Riigi kohustus on tagada mugav ja kiire transpordivõimalus ka väiksemate omavalitsuste elanikele," rääkis ta.

Ratas märkis, et probleemide eest vastutavad nii majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kui Elron."Täna on kõige olulisem leida rongireisijatele kiiresti parim võimalik lahendus ning inimeste ees
vabandada. Kui tänane minister ja Elroni juhid seda ei suuda, siis tuleb neil ka vastutus võtta," nentis ta.