Nimelt palus Õhtuleht appi radariga politseiniku, et kindlaks teha, kui kiiresti sõidetakse enne ja pärast paljukirutud kaameraid.

Nädala sees neljarealisel Mäo möödasõidul tehtud eksperimendis selgus, et valdavalt on autojuhtide kiirus vahemikus 89–94 kilomeetrit tunnis, kuid kaamerast möödumise hetkel on kiirus 5–10 km/h väiksem, ehkki karistust poleks tulnud ka veel 96 km/h sõites.

Enamasti vähendatakse kiirust vaid gaasipedaali vabastades ning pärast kaamerat lisasid mitu autot kiirust isegi lõpuks kuni 110 km/h.

Eksperimendis osalenud politseiniku sõnul näitavad uuringud aga, et keskmise sõidukiirise alandamine 5 km/h tooks kaasa liiklusturvalisuse kasvu ja hukkunute arvu vähenemise umbes 30 protsenti.