Eilsel istungil uuris riigikogulane Valeri Korb minister Partsi käest, kuidas edeneb programm, mille eesmärgiks on raudteejaamade renoveerimine, sest tema hinnangul ei pea olema mugavad mitte ainult rongid, vaid ka raudteejaamad.

„Eks need raudteejaamad, kui te mõtlete hooneid, siis nad on väga erinevas staatuses nii juriidilises kui ka omandi mõttes. Need, mis on ühel või teisel moel Eesti Raudtee käes, neid järk-järgult parandatakse. Mõnel pool oleme teinud koostööd. Tartu on viimane näide,“ vastas Parts.

„Aga üldises pildis tuleks selle peale mõelda ja vaadata, kas on mingit sellist lahendust, mis käiks kõigi nende Eesti mõnel pool väga ilusate ajalooliste raudteehoonete kohta, n-ö samal otstarbel kasutamiseks,“ jätkas ta.

„Kuigi, kui lugeda tarku raamatuid, kuidas reisija mõtleb – ega reisija ei tule jaama selleks, et istuda seal hoones ja oodata rongi. Tavaliselt tuleb reisija jaama selleks, et minna kohe rongi peale ja sealt maha,“ arutles Parts.

„Kõik ühistranspordi suured pompoossed ehitised olid osaliselt selline hobuseajastu tulemus. Inimestel oli kunagi bussile või rongile minek – ärme räägime lennujaamast – sündmus omaette. Nüüd aga tahavad nad jaamast väga ruttu edasi liikuda,“ lisas ta.