Miks te otsustasite tagasi astuda?
Ma otsustasin tagasi astuda, et säilitada tänases võimuliidus IRLi häälteenamus ning vallavolikogu ja vallavalitsuse töövõime.

Tagasiastumise teine põhjus on taktikaline: minu tänane volikogu asendusliige on Urmas Arumäe ja kuigi ta kandideeris IRLi nimekirjas, on ta kahetsusväärsel kombel teada andnud, et tänase võimukoalitsiooni tegemisi ega ettevõtmisi ta ei toeta. Seega on meile jäänud mulje, et ta on liitunud tänase opositsioonimeeskonnaga.

Kui ma poleks tagasi astunud, siis oleks Urmas Arumäe häälega ära umbusaldatud tänane vallavalitsus ning Reformierakond oleks ennast Viimsis uuesti koalitsiooni mänginud. Minu naasmisega volikokku kukkus Arumäe volikogust välja ning tänasel koalitsioonil on volikogus jälle 11 häält 21st.

Miks Urmas Arumäe teie koalitsiooniga koostööd ei teinud?
Märt Vooglaid laenas aastate eest Arumäele umbes 8 miljonit krooni. Täna on volikogu laua taga kokku saanud endine võlausaldaja ja võlgnik ning tundub, et nad on leidnud omavahelise dialoogi ja koostöövormi.

See rahalaenamise fakt teeb meid ettevaatlikuks, lisaks jagub spekulatsioone sel teemal, miks Urmas Arumäe meie koalitsiooniga koostööd ei taha teha.

Praeguse koalitsiooni ülekaal volikogus tekkis üldse ju sellepärast, et Meelis Saluneem tuli teie poole üle. Miks ta seda tegi?
Talle tundus, et eelmine koalitsioon sisulisi avatud omavahelisi arutelusid ja dialoogi ei pidanud. Talle tundus, et valda juhitakse nagu oma isiklikku äriühingut. Paljud otsused olid volikogu liikmetega läbi arutamata ja mõtestamata.

Opositsioon on väitnud, et ta vahetas poolt, sest tema n-ö valgust kartvad teod Viimsi Vee nõukogu esimehena hakkasid välja tulema.
Aga oskate te nimetada neid valgust kartvaid tegusid?

No on nimetatud, et ta võttis sinna palgale oma lähikondseid ja tõstis ka iseenda palka.
Ma isiklikult ei oska seda temaatikat kommenteerida kuivõrd ma ise neid fakte ja asjaolusid ei tea. Ma arvan, et Meelis Saluneem oskab neid süüdistusi ise kõige paremini kommenteerida.

Uus koalitsioon ei tundu eriti tugev, kui seal on liikmeid neljast fraktsioonist, ülekaal on üksteist kümne vastu ja üks liikmetest on selline, kes on juba korra poolt valinud.
Viimsi valla ajaloos on olnud ühe ja kahe häälteenamusega koalitsioone, kes on püsinud valitsemisperioodi lõpuni.

Ma arvan, et küsimus pole selles, kui suur on koalitsiooni häälte ülekaal. Küsimus taandub sellele, kas koalitsioon töötab meeskonnana ja ühiste eesmärkide nimel.

Teie koalitsiooni vastased ütlevad, et nemad hakkasid välja tooma teie valgust kartvaid tegevusi ja see on nüüd teie vastukäik, et neid uuesti varjata.
Korruptsiooni retoorika on Reformierakonna oskuslik meediatöö. Viimsi vald on viimastel aastatel olnud väga tugeva avaliku tähelepanu all.

Viimsi valla volikogu määrab igaks majandusaastaks sõltumatu audiitori. Audiitor auditeerib vallavalitsuse, selle hallatavate asutuste, valla äriühingute ja sihtasutuste hankemenetlused, pangaülekanded, kõikvõimalikud sõlmitud tehingud.

Lisaks vaatab ka Riigikontroll regulaarselt, kas avalik sektor - sealhulgas Viimisi vald - on raha kasutanud säästlikult, tõhusalt ning õiguspäraselt.

Kindlasti hoiavad ka Eesti õiguskaitseorganid tugevalt Viimsi vallas toimuvatel protsessidel silma peal.

Kui audiitor või riigikontroll oleks tuvastanud korruptiivseid tehinguid või kahtlusi Viimsi vallas, siis oleks nendel institutsioonidel kohustus sellest teada anda Eesti õiguskaitseorganitele. Midagi sellist ju ei ole kunagi avastatud. Sellest võibki järeldada, et korruptsiooniteema üleval hoidmine on ainult ühe erakonna retoorika, et laimata ja solvata oma poliitilisi konkurente.

Väidetakse, et pooleteise kuu jooksul on uus koalitsioon pannud juba viis koalitsiooni vallavolikogu liiget Viimsi allasutustesse tööle.
Ma arvan, et see fakt ei vasta tõele. Meil on kaks-kolm tublit inimest, kelle oleme ära mehitanud valla äriühingutesse. Tegemist on tublide ja pädevate inimestega, kes kindlasti annavad oma panuse organisatsiooni võimekusse.

Eelmine koalitsioon mehitas oma liikmeid väga erinevatesse valla äriühingutesse ja hallatavatesse asutustesse. Kokku 5-6 inimest. Samuti oli vallavalitsuse struktuuri eraldi loodud saarte nõuniku ametikoht endisele Reformierakonna volikogu liikmele, mis oli poliitiline.

Mis nüüd edasi saab? Kellest saab vallavanem ja kellest vallavolikogu esimees?
Järgmise nädala teisipäevaks on kokku kutsutud järgmine volikogu istung ja kindlasti volikogu esimehe ja vallavanema ametikohad mehitatakse ära esimesel võimalusel. Täna on selline pretsedenditu olukord Eesti omavalitsuse süsteemis, kus meil ei ole nii vallavanemat kui ka vallavolikogu esimeest. Võin ainult öelda, et nii uus volikogu esimees kui vallavanemad tulevad IRL ridadest.

Mis te arvate, kuidas paistab Viimsi valitsemise juures toimuv nendele, kes ise pole volikogu liikmed?
Ma arvan, et see paistab kummalisena, tõeliselt kummalisena. Oleme rääkinud opositsiooni esindajatega, et nad annaksid uuele vallavalitsusele võimaluse tööd teha, mitte kogu energiat koguaeg kulutada poliitilisele kemplusele. Vallavalitsusel on olemas head plaanid, mõtted ja lahendused tänastele valla kitsaskohtadele ja väljakutsetele. Olgu nendeks nimetatud uute kooli- ja lasteaiakohtade loomine, sportimisvõimaluste ja huvihariduse laiendamine rääkimata kommunaalvaldkonna infrastruktuuri arendamisest.

Meie soov on keskenduda sellele tõsisele tööle. Paraku proovib opositsioon kõikvõimalike vahenditega kogu aeg sõgedat võimuvõitlust pidada.

Kui arvestada, et üks valitsemisperiood on neli aastat, siis ega te eelmisel vallavalitsusel ka ei lasknud pikalt ametis olla.
Nemad said olla pool aastat. Meile tundus, et nende aur läks pigem laimukampaania peale kui vallaelu tegelikule juhtimisele, ning seepärast oligi mõistlik see ära lõpetada. Pool aastat peaks olema piisav enda tõestamiseks. Poliitikas antakse tavapäraselt 100 päeva.

Kahjuks eelmine koalitsioon ei hiilanud säravate visioonide ja mõtetega vallaelu edendamiseks. Vastupidi - nurjati ka meie varasemaid lahendusi ja visioone vallaelu kitsaskohtade lahendamiseks.