Jalakäija, ole valvas! Kulunud märgistusega vöötrajad!
Viimane traagiliselt lõppenud õnnetus leidis aset märtsi lõpus Kadaka tee 46 maja juures asuval ülekäigurajal, mille loogiline ületamine on politsei hinnangul võimatu, sest rada algab ja lõpeb haljasalal, kirjutab Eesti Päevaleht.
„Tallinnas on viimasel ajal kõige ohtlikumaks kujunenud Paldiski maanteel loomaaia lähedal ja trollidepoo juures asuvad ülekäigurajad, kus tekib probleem siis, kui foor ülekäigu eesõigust ei reguleeri," ütles Põhja prefektuuri komissar Riho Tänak ja lisas, et teine peamine valukoht on juba eespool mainitud paigas Kadaka teel.
Kui ülekäigurada on puudulikult tähistatud, ei pruugi sõidukijuht või jalakäija saada liikluskorralduse kohta piisavalt infot ja võivad tekkida avariiohtlikud olukorrad, nentis komissar.
Transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Vello Lõugas möönis, et praegu on pealinna ülekäigurajad kulunud umbes viiekümne protsendi ulatuses, ent ta ei pidanud ühtegi neist otseselt ohtlikuks. „Loodame tänavu siiski kõik rajad üle värvida," kinnitas ta.
Kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Kopli sõnul kavatsetakse sel aastal mitmel ülekäigurajal teha kapitaalremont. „Ulatuslikku remonti plaanitakse Viljandi ja Valdeku ristil, Kopli tänaval, Pärnu maanteel ja mitmel pool mujal," selgitas Koppel. „Parandatakse nii valgustust kui ka teekatet."
Põhja prefektuur tegi linnavõimule ettepaneku parandada teatud ülekäiguradadel valgustust või lisada mõnel pool jalakäijamärkidele helkurribad, ent viimati nimetatud ettepanekut transpordiameti osakonnajuhataja Vello Lõugas heaks ei kiida. „Kui helkurribad oleksid vaid üksikutel liiklusmärkidel, siis võiks tekkida olukord, kus ribadeta märgid muutuksid vähem silmapaistvateks," põhjendas ta.
Mullu toimus Tallinna ülekäiguradadel ja ristmikel 118 õnnetust, milles sai kannatada 117 ja hukkus kuus jalakäijat.
Esmalt, meenutas Tänak, peab autojuht reguleerimata ülekäigurajale lähenedes vähendama kiirust või peatuma, et anda teed ülekäigurajal teed ületavale või ülekäigurajal teeületamisvõimalust ootavale jalakäijale.
Samuti viitas komissar paragrahvile, mille järgi ei tohi reguleerimata ülekäiguraja ees pärisuunavööndis seisma jäämas või seisma jäänud sõidukist mööda sõita vahetult enne reguleerimata ülekäigurada ega ülekäigurajal ilma ülekäiguraja ees peatumata. Ülekäigurajale tohib sõita vaid siis, kui juht on kindel, et tal ei tule rajal seisma jääda, juhtis Tänak tähelepanu.
Jalakäijatele meenutas komissar aga tõsiasja, et enne sõidutee ületamist tuleb alati veenduda selle ohutuses nii ülekäigurajal kui ka väljaspool seda, sest kokkupõrkes sõidukiga jääb kannatajaks pooleks ikkagi vähem kaitstud liikleja.