"Tänane koalitsioon poliitilisel tasandil on kokku leppinud, et selle teemaga minnakse edasi," rääkis Tammkivi Delfile. 

"MInisteeriumis ees võib ju igasuguseid projekte ette valmistada, aga valitsuse tasandil pole heakskiitu veel saanud. Tegemist on dokumendiga, mida pole poliitiliselt täna veel arutatud ega heakskiidetud ega tagasi lükatud."

Tamkivi sõnul on kõik arengud, mis viimasel viiel aastal väina liikluses toimunud, on väga positiivsed olnud. "Uued laevad on tulnud, sadamad on korrastatud, mis puudutav praamiliiklust, siis see on täiesti tänapäevasel tasemel," selgitas riigikogu Reformierakonna fraktsiooni esimees. "Küsimus on, kas  praamiliiklus sellisel kujul on meie ühendusteede arengu lõpp-punkt või on sealt võimalik edasi minna? Igal juhul püsiühenduse teema ei kao kuhugi."

Küsimusele, kas sellise arengukava taga mõne laevakliiklusest huvitatud firma lobby-tööd, vastas Tamkivi, et tema näeb seal eekõige mõne ministeerumiametniku "tarkust". Ka leidis riigikogulane, et jutte projekti kallist maksumusest on alati olnud. "Raha pole kunagi olnud, raha pole ka siis olnud, kui ehitati Väikese väina tamm tsaariajal. 50 aastat võttis aega ideest teostuseni, enne kui valmis sai. Selliste suuret objektide jaoks on alati raha vähe ja sel hetkel kui neid tehakse, on nad alati väga kallid, aga kui nad on valmis saadud ja aastakümneid on neid kasutatud, siis ei tule see kellelegi enam meelde." 

Saaremaa püsiühendus ei kuulu enam riiklike prioriteetide hulka, kirjutas täna Meie Maa. See pole enam põletav teema ja seda suuresti oluliselt paranenud praamiliikluse tõttu, selgub arengukavast “Eesti 2030+”.