Purikad katuseräästast tuleb eemaldada siis, kui need kujutavad endast ohtu inimestele või varale. Ohu kindlakstegemiseks pole aga muud skaalat kui juriidiline termin “siseveendumus”, mis ei sätesta purikate parameetreid, kirjutab Postimees.

Kui jääpurikad näivad ohtlikud, tuleb majaomanikul või haldajal kõnnitee ohtlikud lõigud tähistada. Selleks võib kasutada lauajuppe või linti.

Purikad tuleb räästast alla võtta võimalikult kiiresti, tagades seejuures ohutuse. Kui kiiresti on “võimalikult kiiresti”, pole määratletud.

Ametlikult on purikavastase võitluse esimene samm tänava või kõnnitee ajutise sulgemise skeemi tellimine. Seda dokumenti saavad koostada vastavat litsentsi omavad inimesed või firmad, kes küsivad töö eest 150–200 krooni.

Skeem tuleb kooskõlastada transpordiameti liiklusteenistuse liikluskorralduse osakonnas. Sealsed ametnikud annavad välja tänavalõigu ajutise sulgemise loa. Selleks ajaks peab täpselt teada olema, kui kaua võtab purikate alla ajamine aega, sest tänava sulgemine pole alati tasuta teenus.

Maksumus oleneb näiteks sellestki, kus kõnealune maja asub ja kui palju töö tegemiseks aega läheb. Tallinna südalinnas võib öine tänava ajutine sulgemine maksta kuni 2000 krooni.

Luba käes, tuleb minna otsima tõstukit, sest mõne maja räästa alla teistmoodi ei pääse. Tehniline seade peab olema töökorras, seda peab juhtima vastavate litsentside ja lubadega. Tublit majahoidjat seda tööd tegema saata ei tohi.

Osas tõstukirendifirmades on võimalik palgata nii töömehi kui masinat, viimasel on kaasas isegi vajaminevad liiklusmärgid. Paraku on viimastel päevadel neis firmades järjekorrad vähemalt viis päeva. Odavamad tõstukid saab rentida hinnaga 300 krooni tund.

Lähenedes purikatele katuse poolt, tuleb eelnevalt hankida samasugune luba. Tuleb leida inimene, kes oskab rakmetega katuse külge kinnitatuna libedal kaldpinnal ohutult ja tulemuslikult oma tööd teha.

Tänavale tuleb liikluse ajutiseks ümberkorraldamiseks paigaldada vajalikud liiklusmärgid. Viimased saab laenutada näiteks aktsiaseltsist Signaal. Ühe märgi eest tuleb välja käia umbes 60 krooni.

Kui kõiki vajalikke kooskõlastusi ja lube pole, tuleb arvestada rahatrahviga.

Tiheda liiklusega tänaval ei piisa vaid märkidest ja postidest. Tarvis oleks ka inimesi, kes töö ala mõlemas otsas ohtlikku ala turvaksid, möödujad teisele poole tänavat suunaksid või tagaksid möödujaile ohutu läbipääsu. Seljas peab neil olema erkkollane helkuritega ohutusvest.

Kui purikad räästast alla saadud, tuleb veel jääpuru ära koristada ning kõnniteele kraanuleid puistata. Kuni järgmise korrani.