Infosüsteemi tõrke tõttu pole praegu võimalik uute dokumentide infot andmebaasi kanda, mistõttu ei jõua kiirkorras passi taotlenud inimeste dokumendid teenindusse tavapärase kahe tööpäeva jooksul. Kõigi praeguseks kiirkorras passi taotlenud inimestega võtab PPA eraldi ühendust, teatas PPA.

Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse (SMIT) piiri ja rahvastikukorralduse valdkonna juht Allan Poola ütles, et meeskond tegeleb vea põhjuse otsimisega ning parandavad selle esimesel võimalusel. „PPA teenindused kasutavad infosüsteemi ka teiste dokumentide välja andmiseks ja need tööd häiritud ei ole. Praegu ei tööta infosüsteemi passide väljastamisega seotud osa,“ lisas Poola.

PPA identiteedi ja staatuste büroo juht Margit Ratnik: „Tõrkele vaatamata võtame kiirkorras väljastatava passi taotlusi vastu ka praegu, kuid informeerime inimesi, et dokument ei pruugi kahe tööpäevaga nendeni jõuda. Tõrke kõrvaldamise järel korraldame esimesel võimalusel dokumentide kulleriga teenindusse viimise ning anname parima, et kiirkorras taotletud passid viivituseta inimesteni jõuaksid,“ rääkis Ratnik.

Praeguse seisuga on kiirkorras passi ootamas 105 inimest, kellest 31 puhul on dokumendi väljastamise tähtaeg saabumas ning ühel juhul on tähtaeg saabunud.

Keskmiselt annab PPA iga nädal kiirkorras välja kuni 400 passi.