"Oleme olukorras, kus peagi ületab südalinnas tunnise parkimise tasu paljude seal töötavate inimese tunnipalga. Sellise tegevuse eesmärk on linnakassa täitmine, et muuhulgas katta kasvavaid kulutusi linna propagandale, mis küündivad tuleval aastal 5,7 miljoni euroni," ütles Kukk, kelle sõnul on Tallinna parkimishinnad suure hooga mööda läinud Helsingi omadest ning jõuavad järele Oslo hindadele.

Kuke sõnul pole linnavalitsuse peamine mure kesklinna üleautostumine, vaid linnaeelarve täitmine. "Linnajuhid mõistavad väga hästi, et kesklinnas parkivad autojuhid reeglina ei ole Keskerakonna valijaskond, niisiis on otsustatud nende arvelt linnakassat täita," rääkis Kukk.

"Üleautostumise probleemiga tegelemiseks on olemas teised teed. Selle asemel, et autojuhte ebamõistlikult kõrgete parkimistasudega sanktsioneerida, peab hoopis investeerima alternatiivide väljaarendamisse. Naaberlinnade näitel näeme, et töötav lahendus on kergliiklustaristu," ütles Kukk.

Tema sõnul teeb Tallinnas vaid pool protsenti elanikest oma olulisi igapäevatoimetusi jalgrattaga. "Sarnases kliimas paiknevas Kopenhaagenis on see näitaja 50 protsenti. Seega tohutu kasutamata potentsiaal Tallinna jaoks ja pikas perspektiivis kindlasti palju tõhusam, kui parkimishindadega mängimine," rääkis Kukk.