Välireklaamidega kutsutakse inimesi ümber registreerima domeene, mis vastasel juhul 5. veebruaril kustutatakse. „Selle asemel võiks kulutusi kokku hoida ja ümber registreerimata 40 000 domeeni omanikke teavitada neid ähvardavast ohust efektiivsematel viisidel,“ leiab MTÜ Eesti Interneti Kogukond (EIK), mis loodi mullu Eesti internetikasutajate huvide kaitseks.

EIK-i juhatuse liikme Tõnu Samueli hinnangul saaks kolme tuhande euro eest .ee-domeeni veel mitte ümber registreerinud inimesed lihtsalt läbi helistada. „Selle asemel on ostetud füüsilist reklaami Tallinna linnas, mis ei lange kokku reaalse sihtgrupiga,” nentis ta.

EIK-i liikme Jaagup Irve arvates võiks mõttetu reklaami asemel .ee-domeenide eest ehk hoopis vähem raha küsida. „EIS-i välireklaam ei ole õigustatud eeskätt seepärast, et tegemist on üsna arvestatava hulga domeenide eest saadud raha kulutamisega mitte otseselt teenuse pakkumiseks. Kui domeeni hind on tõesti kulupõhine, võiks küsida, kas kulutada ei saaks vähem?”

Eesti Interneti Sihtasutus on kehtestanud .ee-domeenide hinnaks koos käibemaksuga 21,84 eurot aastas. „See hind on väidetavalt kulupõhine, kuid siiani ei ole avaldatud hinna aluseks olevaid kalkulatsioone. Sellele lisanduvad teise taseme registripidajate tasud. Arvestades, et .eu- ja .com-domeeni tasu on kolm korda odavam, võib oletada, et paljud 40 000-st mitte ümber registreerunust on juba valinud endale teise tippdomeeni. Tuleks hoopis mõelda, miks nad peaks uuesti .ee domeeni kasutama hakkama,“ leiab EIK.

Asutajaliikmed panid mullu EIK-ile aluse, et kaitsta IT-alaseid kodanikuhuve suhtluses riigi ja ka suurettevõtetega. Varem Eestis selline esindusorganisatsioon puudus.