41-aastase lennukogemusega mees kukkus pühapäeva lõuna ajal Narvas purilennukiga alla ja suri saadud vigastustesse kohapeal.

Eesti meremuuseum avaldas sügavat kaastunnet Kalju Käi lähedastele ja jääb puudust tundma oma ala meistrist. Ta oli muuseumi töötajate sõnul pealehakkaja loomuga ja töökas mees, kes tundis oma tööst rõõmu.

Lennukiehituse entusiast Käi tegeles viimasel ajal Briti vesilennuki Short 184 täismõõtmetes koopia valmistamisega, mille tellis tema käest tänavu kevadel meremuuseum oma vesilennukite angaari ekspositsiooni jaoks.

Short 184 oli enne Teist maailmasõda populaarne lennukitüüp, mida oli Eesti merelennu salga käsutuses tervelt kaheksa. Maailmas pole ühtegi Short 184 lennukit terviklikul kujul säilinud. Pea kolmkümmend aastat tagasi proovisid britid legendaarset ja võimast vesilennukit uuesti valmistada, kuid täpsete jooniste ja raha puudumisel jäi töö toona pooleli. Eesti meremuuseumil õnnestus aga leida kuldsete käte ja lahtise peaga mees, kes selle keeruka töö ette võttis.

Talvel käis Kalju Käi Inglismaal Fleet Air Armi muuseumis jooniste ja väheste säilinud detailidega tutvumas ning mõõte võtmas. Enne surma sai mees valmis lennuki kereosa, pontoonid ja peagi pidi asutama tiibade ehitamise juurde.

Alustas kakskümmend aastat tagasi

Kalju Käi alustas lennukite ehitamist enam kui kakskümmend aastat tagasi oma mudelite ja jooniste järgi. Üks tema aastatepikkuse töö järel valminud lennumasin läbis ka edukalt katsetused ning on mitmeid kordi õhku tõusnud.

1990. aastatel valmistas Käi koos Hillar Linkiga rootslase tellimusel ajaloolise lennuki Spirit of St. Louis koopia. See oli lennuk, millega ameeriklane Charles Lindbergh tegi maailma esimese soololennu üle ookeani. Spirit of St. Louis on analoogne lennukitüüp Short 184-le, seda eeskätt oma keerulise ja tehnilisi teadmisi ning häid oskusi nõudva tiibade konstruktsiooni poolest.