Drammeni linnas, rahuliku fjordi ääres kõrgub suur majadekompleks. See on saanud teiseks koduks ligi kahesajale lapsele, kellel enne oli raskusi endale koha leidmisega.

See on UngInvest AIB, õppeasutus noortele, kellel on kool pooleli jäänud ja kes pole kusagile mujale enam sobinud. Paljudel neist olid õppimisega probleeme, osal on erinevad käitumis- või psüühikahäired. Vastupidiselt ootustele on aga AIB meetod väga edukas olnud, 94,5% kooli lõpetanutest läheb sujuvalt edasi tööellu või tagasi õppima, osad isegi ülikooli.

Mis on nende edu valem? Käies ringi teistegi vaimse tervise edendamisega tegelevates asutustes Norras ilmneb nende peamine filosoofia: keskendu lapse positiivsetele tugevustele, kuula teda ennast ja kaasa teraapiasse kogu tema pere.

UngInvest AIB alustas 2005. aastal ja on omapärane ka Norras, kus nüüd üritatakse sama mudelit ka teistes koolides üle võtta. Töö aluseks on nende endi välja töötatud meetod, mis põhineb positiivse psühholoogia teooriale.

Loe edasi homsest Eesti Päevalehest!