Järelevalve viiakse läbi koostöös maanteeametiga. Konkreetsel juhul pole tegu lihtsalt hariduse kvaliteedi küsimusega, vaid potentsiaalse hariduspettusega, mis võib halvendada üldist liiklusohutust. Kontrollitakse kahte autokooli – Stalker Autokool ja MG Autokool. Maanteeametist osaleb järelevalve läbiviimisel järelevalveosakonna esindaja.

Autokoolid peavad koolitusloa saamiseks esitama ministeeriumile kinnituse maanteeametilt, et neil on täidetud kõik autokoolile esitatud nõuded. Autokoolide tegevust kontrollivad edaspidi vastavalt liiklusseadusele maanteeamet ning haridus- ja teadusministeerium. Kui autokool ei täida kinnitatud õppekava, esitab tegevuse kohta valeandmeid või on järelevalvete käigus aasta jooksul autokoolile tehtud kaks või enam ettekirjutust, siis võib ministeerium maanteeameti ettepanekul autokoolilt koolitusloa ära võtta.

Paljud autokoolid hiilivad õppekava täitmisest kõrvale ja esmase juhiloa omaniku lõppastme koolitus on pelgalt formaalsus, kirjutas Postimees.

Enne täieõiguslikuks B-kategooria autojuhiks saamist peab esmase juhiloa omanik läbima lõppastme koolituse, mis koosneb kolm õppetundi kestvast ettevalmistavast teooriakursusest, kaks tundi kestvast libedasõidu koolitusest ja kaks tundi kestvast säästliku sõidu koolitusest. Tegelikult saab muist noori autojuhte vahtralehest lahti üksnes libedasõidu praktikumi läbinuna, väidab leht.