„See promenaad, mis praegu tuleb mööda Pirita teed, saab Reidi teega jätku kuni sadama kinnistuteni, sealt edasi on paraku kinnine territoorium, sest sadama territooriumi ei plaanita avada, aga ta lookleb seal samas sadama kõrval kuni Jõe tänava ristmikuni,” selgitas Delfile Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Reio Vesiallik.

Praegu võib küll Tivoli arenduse juures parkmetsast mööda minnes mere äärde jõuda, kuid rannaala ei ole seal ametliku teega ligipääsetav. See olukord aga muutub, kui Reidi tee äärde rajatakse kergliiklustee. „Kuni Russalka ristmikuni välja on merepoolses küljes viie meetri laiune ja maapoolses küljes kolme meetri laiune kõnnitee,” rääkis Vesiallik.

Kõnnitee ehitatakse välja korraliku promenaadina, kuhu tulevad ka pingid ja prügikastid. „Kõik, mis inimeste liikumise toeks vajalikud on – keegi ei jõua paari kilomeetrit järjest muudkui käia, vahepeal tahavad inimesed ikka puhata ka,” lausus Vesiallik.

Reidi tee trajektoorile jäävad ka mõned hooned, mis tuleb lammutada, kuid Vesialliku kinnitusel keegi oma senisest elukohast seetõttu ilma ei jää. Vastupidi, praegu veidi räämas piirkond peaks saama parema ilme.

„Need on Tallinna Sadama endised tootmishooned, elumaju ei . Jõe tänava ristmiku pool on vanad tööstushooned veel, mis on praegu varemetes,” sõnas Vesiallik. „Selle tänase visuaali teeb ta kindlasti ilusamaks, sest praegu on seal natukene mahajäetud tunne.”

Reidi tee valmides tekib ühendus Tallinna Vanasadamast põhimaanteedele E67 – Tallinn-Pärnu-Ikla ja E20 – Tallinn-Narva, mis muudab linna kinnitusel kesklinna autotranspordi liikluse sujuvamaks, vähendab heitgaasidest tulenevat keskkonnasaastet, liiklusõnnetuste riski ja ühendab Piritalt kulgeva rannapromenaadi kesklinnaga.

Tallinna linnavalitsuse 2. märtsi istungil kiideti heaks Tallinna linnavalitsuse teede juhtkomisjoni valitud Reidi tee ehituse parim eskiislahenduse variant, mille kohaselt rajatakse ühetasandiline Russalka ristmik mälestusmärgist mandri poole, sõiduteedele tuleb läbivalt kaks pluss kaks sõidurada ja jalakäijatele rajatakse samatasandilised reguleeritud ülekäigud.

Reidi teele on kavandatud neli fooriga juhitavat ristmikku: Pikksilma tn – Reidi tee; Petrooleumi tn – Reidi tee; Uus-Sadama tn – Reidi tee; Ahtri tn – Jõe tn – Lootsi tn – Reidi tee.

Ehitustööd plaanitakse lõpetada 2017. aasta lõpuks.
Tallinna kommunaalameti tellimusel koostab Reidi tee rajamise eskiis- ja põhiprojekti AS K-Projekt. Projekt valmib 2016. aasta augustis. Ehitustööd kavandatakse lõpetada 2017. aasta lõpuks.

Rajatav Reidi tee vähendab usutavasti ummikuid Pirita teel ja Narva maanteel ning lihtsustab oluliselt juurdepääsu Vanasadamale, kuhu aastas suundub üle 300 000 raskeveoki. Liikluse hajutamine vähendab hinnanguliselt 20 protsenti liiklusõnnetuste toimumise riski kogu Reidi tee piirkonnas.

Teega vahetult külgnevas piirkonnas on suured maa-alad majanduslikult kasutamata või kasutuses väikese intensiivsusega. Reidi tee parandab ligipääsu piirkonna kinnistutele ning mõjutab positiivselt eelkõige äriotstarbeliste kinnistute väärtust.

Valitsuse korraldusega kinnitatud perioodi 2014–2020 transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava kohaselt on Reidi tee ehituse abikõlblikuks kogumaksumuseks enam kui 28,5 miljonit eurot, millest 85 protsenti kaetakse ühtekuuluvusfondist.