Vaata, missugustes eluoludes on eestlastest laevakaitsjad. Galeriis olevatel piltidel on ka Eesti Ekspressi ajakirjanik Krister Kivi, kes kirjutas 15. septembril ilmunud loos India laevakaitsjatest.

Kaks aastat tagasi oktoobris oli mereturvateenust pakkuva firma AdvanFort ujuv baas MV Seaman Guard Ohio merel Sri Lanka ja India lõunatipu vahel. Pardal oli ka 14 Eesti kodanikust laevakaitsjat, kes olid missioonide vahel majutatud laevale, et hotellikulu kokku hoida. Nende relvad olid relvakappi paigutatud ja MV Seaman Guard Ohiol nappis kütust, sõideti peaaegu aurude peal. Firma agent instrueeris kaptenit võtma kursi Tuticorinile, et sealsed kalamehed saaksid laevale kaks tonni kütust toimetada.

Kalameeste kasutada oleva diislikütuse on India riik subsideerinud ja selle edasi müümine – nagu ka AdvanForti soov sellist kütust osta – kõneleb teenimissoovist. Kuid kui kellelgi pidanuks olema voli firmalt saadud riskantseid instruktsioone eirata, olnuks see Seaman Guard Ohio Ukraina kodanikust kapten. Ülejäänud alusel viibijatel polnud asjas sõnaõigust.

Kalameeste paat saabus kella kümne paiku õhtul ja meremehed õngitsesid kahemeetristest lainetest konksudega välja 1,9 tonni jagu kütusepaake. Seejärel jäid nad ootama hommikut, et saada kätte ka proviant. Pole kindlalt teada, kas sel ajal viibiti India territoriaalvetes või neile ohtlikult lähedal. Eri protokollid on väitnud laeva kauguseks India rannikust 19 või umbes 12 miili. Igatahes tõi hommik oodatud toidupoolise asemel kohale hoopis India piirivalvelaeva. Piirivalve võttis MV Seaman Guard Ohio sihikule ja käskis enda järel Tuticorini sadamasse sõita.