Sadamas seisab kaks laeva, Masali ja Bozdag, mille meeskonnad pole palka saanud juba kuid - Masali meeskond alates veebruarist ja Bozdagi oma aprillist.

"Meie lepingud on lõppenud, kuid ettevõttel on silmnähtavalt ükskõik. Võib-olla oligi neil algusest peale plaan kohustused täitmata jätta. Kõik ettevõtte esindaja lubadused on valmistanud vaid pettumuse. Ajakirjanduses meie probleemist avaldatud artiklite ilmumisest ja nelja meeskonnaliikme kojujõudmisest saadik ei ole midagi muutunud,” kirjeldab olukorda Bozdagi kokk Pavel Turomša.

Meremehed kardavad, et laevale jäänute saatus enam kedagi ei huvita. Turomša sõnul on laeval vangisolek nad viinud depressiooni ja lootusetuse tundeni. „Tunneme ennast moodsa aja orjadena. Meie peredel on tohutud majanduslikud raksused ja me ei saa neid aidata, kuna ettevõte keeldub meile üle kandmast isegi osa võlgu olevat raha,” märgib ta.

Olukord on varasemaga võrreldes veelgi halvenenud, kuna ees ootavad külmad ilmad. Bozdagi mehhanik Aleksei Volosevitši sõnul pole neil ei toidumoona ega kütet. Sooja saavad meremehed vaid väikestest elektriradiaatoritest, millest suurt abi ei ole. Vaid viis laevale jäänud meeskonnaliiget ei suuda mootoreid käigus hoida.

Ka laevale jäänud meremehed on nüüd valmis äärmuslikud vahedid kasutusele võtma ja näljastreigi välja kuulutama.

Laevade omanikfirma Palmali tegevjuht Vladislav Aliev lubab, et lahendavad asja paar nädala jooksul. Samasuguse lubaduse andis ta Delfile ka juulis. „Olen tagasi tööpostil 29. oktoobrist ja võtan siis probleemi käsile. Räägin ka kolleegidega, et asi kiiresti lahendada,” kinnitab Aliev.

Ta märkis, et praegu on pooleli laevade müügiprotsess, mistõttu mõned meeskonda puudutavad küsimused on olnud lahtised. Alievi sõnul selgub ostja oktoobri lõpuks.

Delfi pöördus ka Vene Föderatsiooni Tallinna saatkonna poole. Sealt kinnitati, et küsimusega hakatakse tegelema ja paluti laevaomanike kontaktandmeid.