Delfi kirjutas eelmisel kuul oktoobris toimunud luksusautode müügirallist. Ka november polnud oluliselt kehvem kuu.

Uusi Porschesid registreeris maanteeamet novembris 12, neist 10 osteti firmadele ehk läksid veel käibemaksuvabalt. Käimemaksuvabastus on firmaautodel selleks, et firma saaks oma põhitegevusega tegeleda. See tähendab, et Eestis oli novembris kümme firmat, mis leidsid, et oma põhitegevuse jaoks on neil vaja võimsat Porsche autot.

Ühel firmal oli tööülesannete täitmiseks vaja näiteks lahtist 911 Targa 4S-i. Augustis ja septembris näiteks registreeriti Eestis mõlemal kuul vaid viis Porschet.

Ent novembris registreeriti ka näiteks üks lahtine Lamborghini Gallardo. Jällegi oli ostjaks juriidiline isik ehk see auto on seaduse silmis mõeldud töö tegemiseks ja sai selle eest ka vastava käibemaksusoodustuse.

Samuti registreeriti novembris samuti juriidilise isiku nimele lahtine sportauto Corvette.

Käibemaksuvabastuse mõju

Kuni selle aasta 1. detsembrini olid firmaautod käibemaksust täielikult vabastatud, mistõttu ka väga paljud eratarbimiseks mõeldud autosid osteti tegelikult firmade nimele, et auto käibemaksu võrra odavamalt kätte saada.

Detsembrist alates saab firmaautode pealt tagasi 50 protsenti makstud käibemaksu. Vastav seadusemuudatus tekitas ettevõtlusorganisatsioonides tohutut meelepaha, mistõttu jäeti seadusest välja käibemaksuvabastuse ülempiir. Seega saab ka praegu firma nimele luksusauto ostja pool käibemaksust tagasi isegi siis, kui autoks ostetakse sadu tuhandeid eurosid maksev superauto, mille puhul isegi 50 protsendiline käibemaksuvabastus võib anda tuhandeid eurosid võitu.

Sügisese automüügiralli mõjusid märkas ka rahandusministeerium, mis nentis, et viimasel kolmel kuul enne detsembrit on ostetud uusi kõrgema hinnaklassiga autosid ligikaudu kaks korda ehk üle 200 auto rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil.