ETV tegeleb MM-i ajal varjatud reklaamimüügiga

 (6)
ETV tegeleb MM-i ajal varjatud reklaamimüügiga
Foto: Ilmar Saabas

Kes on viimase kolme nädala jooksul vaadanud ETV ekraanilt kas või mõnda üksikut jalgpalli maailmameistrivõistluste män­gu, on tõenäoliselt pidanud leppima, et veel järgmine päevgi kummitab peas laulujupp rütmikeksust. Kogu MM-i jooksul jõuab Eesti jalgpalli liidu sponsorite reklaamklippe ETV ekraanile kokku 13 440 sekundit ehk kolm tundi ja 44 minutit.

Kui palju ETV reklaami näitamise eest raha teenib? „Null senti,” teatab ERR-i nõukogu esimees Andres Jõesaar ärritunult. Jõesaarel on vähemalt juriidilises mõttes õigus, sest eelarvereal ei ole tegemist reklaamituluga, vaid sihtotstarbelise toetusega, kirjutab Eesti Päevaleht.

Eesti Päevalehe käsutuses olev ja ühes mainekas advokaadibüroos valminud analüüs näitab aga, et ETV ekraanile reklaami lubamine ei ole kooskõlas seadusega ja ERR-i tegevus ses vallas on käsitletav varjatud reklaamimüügina.

„On lähtutud põhimõttest, et sponsorteateid ei tohi Eesti Televisioonis üldse näidata ja kui näidatakse, siis peab see olema erandlik olukord. Riigieelarvelise rahastamise vähenemine ei ole kindlasti erandlik olukord,” seisab analüüsis.

Tõepoolest, seadus näeb ette vaid kaks erandit, mille puhul rahvusringhääling võib reklaami näidata. Esiteks juhul, kui reklaam kaasneb EBU vahendusel omandatud rahvusvahelise suursündmuse ülekandeõigusega, ja teiseks, kui see kaasneb avalikkusele eeldatavalt suurt huvi pakkuva kultuuri- või spordisuursündmuse ülekandeõigusega.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare