Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjon võtab munitsipaalmeedia jälgimise alla

 (10)

Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjon võtab munitsipaalmeedia jälgimise alla
Mobiilifoto: Risto Veskioja

Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjon (ERJK) asub kohaliku omavalitsuse volikogude valimise eel seirama avaliku raha eest välja antavate munitsipaalsete trükimeediaväljaannete kasutamist, teatas komisjon.

216 munitsipaalväljaannet hõlmava monitooringu, mis on tellitud ühiselt riigikontrolliga, põhjal tehtav analüüs annab komisjonile materjali, mille alusel hinnata, kas on märke juhtumitest, kus linna- või vallaväljaandeid on kasutatud valimiskampaanias valikuliselt konkreetsete erakondade, valimisliitude või kandidaatide huvides.

Vastavate ilmingute tuvastamiseks võrreldakse muu hulgas valimiseelse perioodi meediakajastuste iseloomu ja mahtu tavapärase meediakajastusega. Meediamonitooringu andmeid saab riigikontroll kasutada avaliku raha kasutamist käsitlevates auditites. Monitooringu tegijaks on Balti Meediamonitooringu Grupp.

2013. aasta kohaliku omavalitsuse volikogude valimiste eelse ja aegse perioodi rahakasutust analüüsides tuvastas riigikontroll, et Tallinna linnas oli poliitikute ja erakonna reklaamimiseks teavitustegevuse sildi all kasutatud avalikku raha.

Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjon leidis, et maksumaksja raha eest on korraldatud avalikkusele suunatud teavituskampaaniaid, mille sisuline eesmärk oli valimistel osalenud poliitikute mainekujundus. ERJK asus seisukohale, et tegemist on keelatud annetusega ning tegi ettekirjutusi raha tagasimaksmiseks.

ERJK teeb oma pädevuse piires järelevalvet, kas erakonnad, valimisliidud ja üksikkandidaadid järgivad valimiskampaaniat tehes erakonnaseadust.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare