Äsjaalanud eklaamikampaania kannab pealtnäha ilmsüütut pealkirja “Jää puhtaks!”, kirjutab Postimees. Noortele jagatakse postkaarte, millel on kujutatud küll vaklu, küll “dõupi” ehk kanepist keeratavat pläru, mis ühes otsas muutub väljaheiteks. Lisaks on narkoennetajad kokku ostnud WC-paberit, millel on trükitud tekst: “Dõup on pask.”

Tervise Arengu Instituudi projektijuhi Ann Virkuse sõnul jagatakse postkaarte ja kleepse käest kätte noorte kogunemiskohtades ning internetis ja meediareklaamides neid ei kasutata ehk laiema avalikkus silme alla need ei jõua. “Eesmärk on jõuda just riskirühma noorteni, nagu näiteks õhtuti kogunevad noortekambad.”

Roppu teksti põhjendades rääkis Virkus, et kampaaniat aitasid ette valmistada ka narkomaanidedega tegelevad inimesed. Nendega koos tekkis arusaamine, et kõige parem on rääkida noortega nende endi keeles.

Üheks kampaania eesmärgiks on tutvustada veebilehte www.narko.ee, kus on üleval 15–19-aastastele mõeldud nii eesti- kui ka venekeelne info narkootikumidest, nende kahjulikkusest ja uimastitega seotud valearusaamadest.

Samas leidis Tallinna laste turvakeskuse juhataja Erki Korp, et ta küll loeb kampaaniast välja soovi suhelda noortega nende keeles, kuid tema hinnangul see loodetud kasu ei too. “Räigete sõnumite kasutamine võib tekitada irvitamist ja emotsioone, aga kahtlen, kas see ka narkootikumitarvitamist mõjutab.”

Korpi sõnul on peamiseks probleemiks ikkagi see, et liiga paljud noored on oma probleemidega üksi ning kui nad juba on sattunud sõltuvusse, siis on neil vähe võimalusi abi saamiseks.