"Meie jaoks on igapäevane töö selles kohas kontrollida liiklust veel, olla valmis ka inimesi aitama, juhendama, kui vaja - see on meie igapäevatöö. Ja nii nad ka eile õhtul kell viis veepatrulli läksid, kahjuks tagasi ei tulnud," ütles Vaher Delfile antud intervjuus.

Vaheri sõnutsi jõudsid piirivalvurid enne õnnetust mitut paati kontrollida ja olid suhelnud väga paljude turistidega. "Nad olid head mehed, kes kindlasti soovisid ka head teed kõigile. Nii et ka see on turvalisuse loomine, kui PPA on merel," rääkis Vaher ja kinnitas, et nad olid õiged mehel õigel ajal õiges kohas ehk neil oli töökäsk merel olla.

Vaher kinnitas, et uurijad ei välista hetkel lõplikult ühtegi versiooni. "Uurimine on algusjärgus, kuid olemasolevaid andmeid praegu siin, keskpäeval hinnates, siis pigem arvame, et tegemist võib olla õnnetusjuhtumiga, mis on seotud terviserikkega. Me oleme määranud mitmeid ekspertiise, mis annavad meile kindlasti detailsemaid vastuseid ja oleme valmis neid ka siis selgitama koos prokuratuuriga."

Meestel olid seljas ka päästevestid, millest üks lahti ei läinud. Vaher selgitas, et uurijad tegelevad selle küsimusega, kas ühe päästevesti nööri, millest saab selle õhku täis lasta, oli tõmmatud või mitte. "Hetkel meil seda vastust tõesti teile anda ei ole. Mis on oluline, et päästevesti kantakse ja enda turvalisuse eest hoolt kantakse ja ka PPA üks ülesanne on oma inimesi kaitsta," sõnas Vaher.

Alusel oli ka võtmenöör, mis seiskab paadimootori, kui juht vette kukub. Millegipärast mootor aga ei seiskunud ja paat tiirutas merel ringi. "Sellel alusel on võtmenöör. Miks mootor ei seiskunud, seda täpsustab uurimine, ma ei saa kahjuks seda uurimise huvides öelda," vastas Vaher.