Eestis ei saa alates detsembrist taksofoniga rääkida

 (38)
Eestis ei saa alates detsembrist taksofoniga rääkida
Foto: Andres Putting

Elion korjab müügilt taksofonide maksekaardid ning alates detsembrist enam telefoniautomaadist helistada ei saa.

Seoses taksofonide vähese kasutusaktiivsuse ja kõrgete investeeringu- ja hoolduskuludega sulgeb Elion alates 1. detsembrist 2010 taksofoniäri. Taksofonikaartide müük on peatatud, olemasolevaid taksofonikaarte saab kasutada kuni 30. novembrini 2010.

Elioni eraklientide segmendijuhi Silver Soomre sõnul on taksofoniteenus lihtsalt oma aja ära elanud ning seda näitab kõige selgemalt tarbijate käitumine.

„Vaadates taksofonide kasutatavust, võib julgelt öelda, et selle teenuse vastu puudub üldine huvi ja vajadus. Keskmine taksofonide kasutusmaht on langenud 1 minutile taksoni kohta päevas."

"Ligi pooltest olemasolevatest taksofonidest pole näiteks augustikuu jooksul ühtegi kõne tehtud. Võrreldes 2004. aastaga on minutimahud vähenenud tänaseks 30 korda. See on ka igati loomulik asjade käik, sest asemele on tulnud mobiiltelefon, mis on pea igal Eesti inimesel taskus ning mis on oluliselt mugavam ja ka soodsam kommunikatsioonivahend,“ selgitas Soomre.

Võttes arvesse taksofonide väga vähest kasutamist ja nendega seonduvaid kõrgeid püsikulusid, on taksofoniteenuse võimaldamine olnud Elioni jaoks juba pikka aega ebamõistlikult kulukas. „Need kulutused, mida täna taksofoniäri ülalhoidmiseks teeme, tahame suunata nende teenuste arendusse, mida inimesed tõeliselt vajavad ning mis muudavad nende elu lihtsamaks,“ lisas Soomre.

Seotud lood:

Alates 1. detsembrist 2010 tagastab Elion taksofonikaardi omanikele rahasumma, mis on kasutamata jäänud, seni soovitab ettevõte kaarte veel kasutada. Kasutamata rahasumma tagasisaamiseks saavad taksofonikaardi omanikud pöörduda lähimasse Elioni esindusse. Elionil on üle Eesti 23 esindust.

- 1997. aastal, kui lõppes kaasaegsete kiipkaardiga taksofonide paigaldamine, oli neid üle Eesti 3000. Tänaseks on taksofonide arv langenud enam kui viis korda. Suurem osa 550-st taksofonist asub Tallinnas.
- Alates 2004. aastast on taksofonidest helistatud kõneminutite arv langenud 30 korda
- Võrreldes 2004. aastaga on taksofonikaartide aastane müügikäive langenud 20 korda
- Taksofoniteenuse kasutusmaht on langenud 1 minutile taksoni kohta päevas

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare