„Nii nagu Eestimaa Rohelised ei poolda järeltulevate põlvede arvelt võlgu elamist, nii ei pea Rohelised sobivaks ka mõnes suurparteis tavaks saanud kampaaniavõlgnevuste lohistamist aastast-aastasse,“ märkis EER juhatuse liige Rasmus Lahtvee, teatas roheliste pressiesindaja.

„Erakondade valimiskampaaniad on kujunenud reklaamirahade võidujooksuks,“ tähendas Marek Strandberg ja jätkas: „ Erinevad väljaanded pigem soovivad poliitilisi sõnumeid, arusaamu ja kontseptsioone raha eest reklaamidena avaldada. Vähem ollakse nõus arutlevateks artikliteks või selgitavateks intervjuudeks.“

Strandbergi väitel pole tulemuseks ideede ja kontseptsioonide vaid rahakottide võistlus.

„Suuremad erakonnad saavad pidada oma või ka mõne riigiasutuse palgal inimesi, kes aasta jooksul tegelevad millegagi, mis lõppkokkuvõttes seondub valimiskampaaniaga,“ selgitas Strandberg. „Väiksemad erakonnad peavad kampaaniatöödeks kasutama oma erakonna vabatahtlikke või tellima teenusena erinevatelt koostööpartneritelt, mis aga muudab tehtu tohutult kulukaks,“ rääkis ta.

Strandbergi sõnul ei maksa imestada, kui pressiteate või mõne muu sõnumi ja kontseptsiooni loomine on hinnakirja järgi päris kallis tegevus, sest reklaamifirma garanteerib selle hinna sees ka sõnumi kajastuse ajakirjanduses. „Ja tõepoolest, makstuna see nii ka läheb,“ muheleb ta.