Eesti Raudtee teatel on Raasiku raudteeülesõidu puhul nõutav üksnes automaatse foorisignalisatsiooni olemasolu ja see nõue oli täidetud.

Raudteeülesõidukoha automaatse foorisignalisatsiooniga varustamise nõude tingib ettevõtte selgituse kohaslet auto- ja rongiliikluse intensiivsus, mille järgi määratakse ülesõidukoha kategooria.

I kategooria eeldab ülesõidukohale lisaks foorituledele ka tõkkepuu paigaldamist. II kategooria nõuab fooride olemasolu ning III kategooria liigitub signalisatsioonita ülesõidukohaks.

Raasiku ülesõit kuulub II kategoriasse.

Eesti Raudtee raudteeinfrastruktuuril on kokku 156 raudteeülesõidukohta. Nendest I kategooria ülesõite on kuus, II kategooria 35 ja III kategooria ülesõidukohtasid 115.

Vastavalt Tehnokasutuseeskirjale on Eesti Raudtee taristul 41 ülesõidukohta, mis eeldavad automaatse foorisignalisatsiooni olemasolu.

"Oleme paigaldanud täiendavaid automaatseid foorisignalisatsioone, kokku 118 ülesõidukohale. Automaatsignalisatsioonita on hetkel 38 ülesõidukohta," selgitas Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Liina Hallik pressile saadetud teates.

Automaatse foorisignalisatsiooniga ülesõidukohtadest on omakorda 28 varustatud tõkkepuudega, 59 ülesõidu automaatsignalisatsiooni on varustatud (LED) tüüpi ülesõidufooridega ning 59 hõõglampidega ülesõidufooridega.

Halliku sõnul kontrollib raudteeülesõidukohtade vastavust ohutusnõuetele iga-aastaselt raudtee ülesõidukohtade ülevaatuse komisjon, kuhu kuuluvad Tehnilise Järelevalve Ameti, kohaliku omavalitsuse, Politsei- ja piirivalveameti, Maanteeameti ja Eesti Raudtee esindajad.

Vajadusel muudetakse ülesõidukoha kategooriat või viiakse sisse muid täiendavaid ohutusmeetmeid.

Regulaarne ülesõidukoha kontroll ja seadistamine toimub iga kahe nädala tagant.

Uued ülesõitude automaatsignalisatsioonid on varustatud monitooringusüsteemiga, mida jälgitakse reaalajas liiklusjuhtimiskeskuses.

Liiklustiheduse kasvu tõttu uuendatakse ka ülesõidukohti

Seoses suureneva liiklustihedusega on Eesti Raudtee jätkuvalt panustanud ülesõidukohtade remonti.

2012. aasta detsembris sai alguse raudteeülesõidukohtade renoveerimine Tapa-Tartu liinil, mille käigus uuendati 16 ülesõidukoha automaatsignalisatsioon.

Tõkkepuud paigaldati Tiksoja, Vägeva ja Tähtvere ülesõidule. Ülejäänud ülesõidukohtadel vahetati välja kogu automaatsignalisatsioon koos LED fooripeadega, mille nähtavus autojuhile on oluliselt parem.

Sel aastal on jäänud veel lisada tõkkepuud juba LED-fooridega varustatud Tabivere ülesõidukohale ning paigaldada LED-foor Moe ülesõidukohale.

Tallinn-Tapa kaherealisele raudteelõigul paigaldati möödunud aasta lõpuks tõkkepuud üheksale ülesõidukohale neljateistkümnest. Veel puuduolevad tõkkepuud viies jaamas (Tuulevälja, Raasiku, Kehra, Ülejõe ja Aegviidu) paigaldatakse käesoleval aastal. Suurema liiklustiheduse ning kaheteelise raudtee tõttu, mis suurendab ülesõidukoha ohutusriske, on Tallinn-Tapa suund prioriteetne.

Tänavu on kavas renoveerida 21 ülesõidukohta

Kokku on Eesti Raudtee kavandanud tänavu renoveerida ülesõidu automaatsignalisatsiooni 21 raudteeülesõidukohal.

Lisaks Tallinn-Tapa raudteelõigule uuendatakse ülesõidukoha automaatsignalisatsiooni LED tüüpi fooridega viieteistkümnel Tapa-Narva raudteeülesõidukohal. Tõkkepuudega on sel lõigul juba varustatud Tapa ja Rakvere ülesõidukohad.

Eesti Raudtee teatel on tegemist mahuka projektiga, kuna hõõglampidega automaatsignalisatsiooni väljavahetamine LED tüüpi fooridega eeldab kogu olemasoleva automaatsüsteemi ümberehitust. Ülesõidukohtade renoveerimisse panustatakse 2014. aastal kokku üle 750 000 euro.

Järgmisel aastal on Eesti Raudteel plaanis uuendada Tartu piires linna läbivate raudteelõikude ning osaliselt Valga-Võru liinil paiknevate ülesõidukohtade automaatsignalisatsioone.