Välja on vahetatud kogu ülesõidu signalisatsioon ning paigaldatud LED-fooripead, ajamid ja automaatikaseadmed, mis võimaldavad automaatsignalisatsiooni üleviimist katselisse ekspluatatsiooni.

Katse ekspluatatsiooniperioodi käigus seadistatakse parameetreid tõkkepuu ja signalisatsioonisüsteemi veatuks töötamiseks. Kontrolltööd kestavad juuli alguseni.

Kehtiva ülesõitude klassifikatsiooni järgi kuulub Raasiku ülesõit II kategooria ülesõitude hulka, kus, arvestades ülesõidukoha liiklustihedust, tõkkepuude olemasolu ei ole nõutav. Raasiku ülesõidukohale, kus ajavahemikus 1998-2014 on toimunud 3 kokkupõrget, on liiklusohutuse suurendamiseks siiski otsustatud tõkkepuu paigaldada ning töö selle teostamiseks käib aastast 2013.

Ehitusseaduse ja Raudteeseaduse mõistes on tehtavad tööd käsitletavad ehitise laiendamisena, mis tingib ehitusloa ja kaasnevate dokumentide taotlemise nõude. Sellega seoses esitas Eesti Raudtee 7. märtsil 2014 Raasiku vallale taotluse projekteerimistingimuste väljastamiseks, mis väljastati 1. aprillil ning jõudsid Eesti Raudteeni 09. aprillil.

Tehnilise järelevalve ametilt saadi kooskõlastus 17. aprillil ning ehitusluba väljastati ameti poolt 13. juunil. Paigaldustöid, mis eeldasid kogu automaatsignalisatsiooni ümberehitust, alustati kiirendatud korras.

20. juunil, paigaldustööde lõppedes, esitab Eesti Raudtee Tehnilise Järelevalve Ametile taotluse kasutusloa andmiseks. Kasutusloa väljastamiseks on ametil aega kuni 1 kuu.

2014. aastal on lisaks Raasikule kavas tõkkepuud paigaldada ka ülejäänud neljale Tallinn-Tapa liini seni tõkkepuudega seadmestamata ülesõidukohale (Tuulevälja, Kehra, Ülejõe ja Aegviidu), mis paiknevad jaamade piires. Tööd lõpetatakse septembris.

Ühe ülesõidukoha renoveerimismaksumuseks koos tõkkepuude paigaldamisega on ligikaudu 65 000 eurot. Ilma tõkkepuuta ülesõidukoht maksab 35 000 – 42 000 eurot. Kokku investeerib Eesti Raudtee 2014. aastal ülesõidukohtade uuendamisse 750 000 eurot.