Anonüümsust palunud reisija rääkis Saarte Häälele, et pühapäeval kell 14 Tallinnast Kuressaarde startinud Sareta buss läks umbes 7 kilomeetrit pärast Ristit rikki. Buss oli täis kärsahaisu, nii et inimesed eelistasid õues seista. Lähedal asuvast talust appi kutsutud mees tõdes bussi vaadates, et see pole edasisõitmiseks võimeline.

Ühel naisel õnnestus end peale rääkida järgmisele Tallinnast tulnud bussile, milles rohkem vabu kohti paraku ei olnud. Kahele noormehele tulid sõbrad järele ja üks tütarlaps pääses minema pöidlaküüdiga. Ülejäänud 13 inimest ootas edasi.

“Liikuma saime pimedas, seitsme ajal. Praamil jagas bussijuht Sareta juhi Ivar Liivi telefoninumbrit, et helistage esmaspäeval, siis paistab, mis kellelegi pakutakse,” rääkis reisija.

Tema sõnul oli bussireisijate hulgas üks inimene, kes pidi Kuressaarest teise bussiga edasi Kärlale sõitma ja teine pidi veel samal õhtul Kihelkonnale jõudma. “Huvitav oleks teada, mida firma meile kui ikka tõsiselt kannatajatele kahjutasuks pakub? Me olime näljas, janus ning külmetasime,” märkis reisija.

Saarte Häälel õnnestus juhtunust saada ka ühe teise reisija versioon. Tema hinnangul oli tegemist uudse, aga lõbusa kogemusega. Tema arvates oli Tallinnast sõidetud umbes tund aega, kui bussil purunes käigukast. Kaks bussijuhti, kellest ühel oli käsi kipsis, üritasid ligi tund aega bussi parandada, aga edutult. Siis saabus Tallinnast asendusbuss, millel kohale jõudes lõhkes järsul pidurdamisel esirehv. Tagavararatast bussil kaasas ei olnud ning bussijuhid läksid külapeale tungrauda otsima.

Lõpuks suudeti esimese bussi alt ratas võtta ja see asendusbussile paigaldada. Kogu protsess võttis aega ligi neli tundi.

Reisija sõnul olid bussis valdavalt noored inimesed — arvult üle kümne. Üks tüdruk kannatas suhkruhaiguse all, aga midagi hullu temaga õnneks ei juhtunud. Reisija sõnul lõõpis seltskond bussis omavahel, et aasta pärast tullakse samas kohas uuesti kokku — “Sareta sügispäevi” pidama. Bussijuhi pakkumisele saada kahjutasuks tasuta Tallinna reis vastasid reisijad üksmeelselt ei.

Bussifirma juht Henno Liiv juhtunut ajalehele kommenteerima ei soostunud. “Mis siis on, et läks katki? Las pöördub meie poole. Küll me kompenseerime,” jäi Liiv napisõnaliseks.

Saare maavalitsuse transpordinõunik Taavi Kurisoo ütles, et tegemist on kommertsliiniga ja seega ei saa maavalitsus ebameeldiva kogemuse võrra rikkamaid kodanikke kuidagi aidata. “Kui kaebusi oleks palju, võetaks neid ilmselt arvesse järgmine kord liiniloa väljastamisel,” arvas Kurisoo ja soovitas teavitada maanteeametit.

Maanteeameti ühistranspordiosakonna nõunik Mika Männik ütles, et juhtumi kohta algatatakse järelevalvemenetlus.