Linna selle aasta eelarves on ühistranspordi doteerimiseks ette nähtud 236 miljonit krooni, millega tasutakse sõitja eest üle poole ehk 53 protsenti pileti tegelikust maksumusest, teatas ETAle Raepress.

Tallinna ühistranspordile planeeritud 448 miljonist kroonist moodustab suurema osa ehk 236 miljonit krooni dotatsioon. Ülejäänud summa on planeeritud piletimüügist laekuva tuluna. Seega tasub linn sõitja eest käesoleval aastal keskmiselt 53 protsenti ühistranspordi piletihinnast.

Pealinna transpordikorralduse eest vastutava abilinnapea Toivo Ninnase sõnul on tänavuses eelarve projektis ühistranspordile kavandatud 448 miljonit väga suur raha, mis moodustab kümnendiku kogu linnaeelarve mahust.

“Siiski on see summa 50 miljoni krooni võrra väiksem kui mullu. Selleks, et bussipiletite hind ei tõuseks, pidime leidma kokkuhoidu jooksvate kulude arvelt ning suurendama piletimüügist laekuvat tulu,” ütles Ninnas. “Oluliseks teguriks senise piletihinna säilitamisel on möödunud sügisel toimunud kontrolöride arvu suurendamine.”

Ninnas ütles, et linna ühistranspordiettevõtetele on soodsalt mõjunud ka kütusehindade odavnemine maailmaturul, tänu millele hoiavad bussiettevõtted kokku ligi 10 miljonit krooni. Veel ühe näitena kokkuhoiust tõi abilinnapea trammide elektrisüsteemi renoveerimise, mille tulemusel tarbivad nad kuni 40 protsenti vähem elektrit.

Tallinn tellib transpordifirmadelt sõitjate vedamise teenust, tasudes selle eest vastavalt kokkulepitud kilomeetrihinnale. Viimane peab sisaldama kõiki kulutusi, sealhulgas investeeringuid uute busside või trollide ostmiseks.

“Kuigi ettevõtted on püüdnud kilomeetrihindasid hoida võimalikult madalal, leitakse kindlasti ka tänavu raha uute ühissõidukite ostmiseks. Nii plaanib näiteks trollibusskoondis soetada kümme uhiuut madalapõhjalist trolli,” ütles Ninnas. “Hiljemalt suvekuudeks kaovad linnapildist ka keskkonda saastavad ning ebamugavad vanad Ikaruse bussid.”