Estonialt kadunud eestlased — üheksa meeskonnaliiget, kes olid algul ellujäänute nimekirjas, kuid sealt hiljem kustutati — võidi Rootsist minema viia USA lennukitega Gulfstream 4 ja Boeing 727-200. 28. ja 29. septembril 1994. aastal pandi Arlanda lennuväljal 4-5 registreerimata reisijat lennukitesse ja need kadusid teadmata suunas, vahendab ajaleht American Free Press.

Rootsi ajakirjanik Sven Aner väidab SL Õhtulehele, et tal on lennukite Arlandal maandumist tõendavad dokumendid. “Pole küll kindlaid tõendeid, kas lennukite pardal olid just need üheksa meeskonnaliiget. Kuid mul on dokumendid, mis näitavad, et need kaks lennukit võtsid Arlandalt neil päevadel peale üheksa inimest,” selgitab ta.

Aneri väitel eksisteerib ka ametlik nimekiri, mis kinnitab, et kõnealused üheksa meeskonnaliiget pääsesid laevahukust. Tema sõnul kinnitati näiteks algul, et diskor Tiit Meos ja laevatööline Kalev Vahtras on eluga pääsenud, kuid hiljem selgus, et nad on siiski hukkunud. Sama lugu oli Ago Tominga, Lembit Leigeri, Kaimar Kikase, Agur Targma, õdede Veidede, Tiina Müüri ja kapten Avo Pihtiga — alguses väideti neid pääsenuks, hiljem aga teatati hukkumisest.

“Me ei tea, kes oli tegelikult Meos. Ema kinnitas surnukeha tuvastades, et see on tema poeg, aga Meose parim sõber ütles, et see pole Tiit,” märgib Aner ning arvab, et mainitud üheksa meeskonnaliiget viidi Arlandalt USA lennukitega minema. “Ei oska öelda, kuhu nad viidi. Põhiline Arlandat puudutav asjaolu on see, et Rootsi lennundusameti dokumentide järgi maksis nende lennukite maandumistasu USA Stockholmi saatkond.”

Eesti allikate järgi olid Estonia huku järel pääsenute esialgses nimistus Piht, neljas tüürimees Kikas, laevaarst Viktor Bogdanov, vanemmehaanik Leiger, neljas mehaanik Targma, kaupluse juhataja Müür ning varieteetantsijad Hannika ja Hannely Veide. Kusjuures Piht oli ametlikus nimistus veel 4. oktoobrilgi.