Pärast seda, kui sidekaabli paigaldamiseks oli kopp maasse löödud, tulid pooleteise meetri sügavusest välja haualohud. “Praegu läheb kraav läbi viiest haualohust, mis on seetõttu erilised, et tegemist ei tundu olevat laibamatustega, vaid maetud on luud,” rääkis Talvar Saarte Häälele.

“Eestlastele omast põletamismatust siin näha ei ole, kuid huvitav on see, et ühes lohus on maetud mitu inimest ning luud on maetud ristiusumatuste kohaselt lääne-ida suunas,” arutles Talvar, lisades, et praeguseks on teada, et oma viimse puhkepaiga on teederistmiku all leidnud kaks naist.

“Vaatasime mulla läbi ja saime pronksist erinevaid sõlgesid ja kee vahelüli, lisaks kaks nuga (neist üks tõeline saare naise nuga koos tupega), erinevaid vööosi, pronks-spiraalikesi, mis olid pandud riiete sisse,” märkis arheoloog, kelle sõnul oodatakse nüüd antropoloogi, kes luude kohta midagi öelda oskab, samuti tuleb veel uurida leide ja maapinda, mis võivad selgitada, kas haualohkudesse on maetud luud või surnukehad.

“Kui siia on tõesti luud maetud, siis mina küll Eestis teist sellist juhust ei tea,” märkis arheoloog, lisades, et on ka võimalus, et siis, kui kirikuaeda hakati haudu kaevama, tulid välja paganate luud, mis siis aia taha ümber maeti. “See selgitaks ka asjade ja ehete olemasolu, sest ju ei tahetud paganlikke asju ära võtta.”