"Ma arvan, et see on päris mõistlik ja peaks tooma kaasa selle, et liiklus muutub ühtlasemaks, liikumine sujuvamaks ja see, et liiklusõnnetuste risk väheneb, seda on kõikide maade liiklusohutusega tegelevad teadlased ammu juba välja selgitanud," ütles staažikas liiklusspets Vane Delfile.

Vane tõi lihtsa näite, kuidas liikluse läbilaskevõime piirkiiruse vähendamisega linnas paraneks. "Kui võtta üks kilomeeter sirget tänavat ja panna sinna peale autod sõitma 70 km/h ja kõrvale sama suur jupp tänavat, kus sõidavad autod 30 km/h, siis kummal jupil neid rohkem peal on? Kahtlemata seal, kus on kiirus 30 km/h, kuna pikivahe peab olema väiksem. See on näide sellest, et tegelikult sujuvus, liiklussagedus ja läbilaskevõime võiks natukene kasvada," rääkis Vane.

Liiklushuligaanidest, kes niikuinii igal võimalusel kihutavad ja liikluseeskirju eiravad, kiiruse vähendamisega lahti ei saaks.

"Mis nüüd nendesse üksikutesse huligaanidesse puutub, siis see probleem nagunii jääb. Ja see on politsei tegevus, võib-olla tulevikus kuskil mõned kaamerad, mis sellega aitavad võidelda. Kiiruse vähendamine ilmselt seda riski veel kahjuks ära ei võta, sest kui võtta ikka need sirgemad Tallinna tänavad ja õhtutunnid, siis seda kummivilistamist on tegelikult kaunikesti palju ja see pole teps mitte 50 km/h, vaid ikka oluliselt rohkem," nentis Vane.