Valitsusel on kaks võimalust, kuidas autoomanikelt raha kätte saada: neile võib kehtestada iga-aastase maksu või siis suurendada auto esmast registreerimistasu, kirjutab Võrumaa Teataja.

Riigikogu rahanduskomis­joni esimees Jürgen Ligi pooldab teist võimalust. Ta ütles rahvusringhäälingule, et praegune tuhande­kroonine riigilõiv on sümboolne ja auto registreerimise maks võiks küündida 10 000 kroonini.

Kõva pooldab ­suuremat maksutõusu. „Kui näiteks ka­sutatud Opel Vectra mehel tuleks maksta umbes 10 000 krooni, siis Toyota Land Crui­seri puhul võiks maks olla 100 000 krooni,” sõnas ta.

Kõva sõnul võiksid maasturid maksta praegusega võrreldes 100 000 krooni rohkem, sest need ei ole mitte tarbe- vaid luksusesemed. Igapäevakäike on võimalik teha ka väiksema sõidukiga.

„Ei ole meie teed nii halvad,” lausus Kõva. „Eestlane ei pea sõitma esiratastega järve või metsa puraviku kõrvale.” Põhjendust, et Eestis eelistatakse maasturit halbade teeolude tõttu, ei pea ta tõsiselt võetavaks.

Automaksu kehtestamine puudutab väga paljusid inimesi, aga on Kõva sõnul ikkagi leebem samm kui näiteks kinnisvaramaksu sisseseadmine.

Kalvi Kõva tunnistas, et automaksu kehtestamise peamine põhjus on riigi rahapuudus. „Kui tahame, et meil oleks regionaalpoliitika, on tarvis raha,” ütles ta. „Me oleme tahtnud, et tulumaks väheneks. Kui me praegu külmutaks tulumaksu vähendamise, siis me automaksust ei räägiks.”