“Soomes Vantaas käisin ATM-i juures, mis sõi mu kaardi ära. Läksin seejärel Nordea panka kaarti uuendama, kuid esitatud ID-kaarti teller ei tunnistanud, vaid nõudis passi või juhiluba,” rääkis põhjanaabrite juures töötav Marion, kirjutab Eesti Päevaleht.

Nordea Soome pressiesindaja Liisa Frimani sõnul peaksid sellised juhud olema siiski väga harvad. “Nordea aktsepteerib Eesti ID-kaarti ja passi, kui nende järgi saab inimest usaldusväärselt tuvastada,” selgitas Friman. “Oleme ka oma töötajaid vastavalt juhendanud ja pank vabandab oma töötaja eest, kui kellelgi on seetõttu probleeme esinenud.”

Kodakondsus- ja migratsiooniameti pressiesindaja Maimo-Lii Paloveeri väitel pole ametil selliste juhtumite kohta andmeid. “Kahjuks võib küll ette tulla, et välisriikide ettevõtted ja kodanikud pole kursis Eesti isikut tõendavate dokumentidega, puudub teadlikkus Eestis väljastatavate isikut tõendavate dokumentide nõuetest, kujundusest või turvaelementidest,” ütles ta.

Paloveeri sõnul on kõige lihtsam lahendus esitada mõni muu isikut tõendav dokument või probleemide korral pöörduda Eesti välisesinduse poole.