Kunstniku väitel jäi talle mulje, et talle on antud vabad käed, sest temalt kirjalikku kontseptsiooni ei nõutud ja probleemi polevat nähtud ka poliitilises geiteemas, kirjutab Eesti Päevaleht Online.

Tartu Kaubamaja turundusjuht Inara Laan ütles aga Päevaleht Online’ile, et Fideeliale sai väga täpselt ja üksikasjalikult lahti seletatud Kaubamaja veebruarikuu kampaania, mille motiividena on kasutusel head sõnumid ja armastuse sümbol süda.

„Temalt sai palutud, et kujunduses kasutataks rõõmsaid toone, sõbralikke sõnumeid ja jätkataks sarnast joont Kaubamaja enda kampaaniale. Esialgu lubas Fideelia, et eks ta siis kujundab samuti sotsiaalse ja hea sõnumiga vaateakna,” selgitas Laan, miks kunstnikult kontseptsiooni ei nõutud.

„Kuna kõik sai suusõnaliselt mitmeid kordi läbi arutatud ja kokku lepitud, siis ei pidanud me oluliseks enam kirjalikku kavandit nõudma hakata. See aga, milline tulemus lõpuks oli, erines sellest, mida Fideelia alguses lubas,” lisas Laan.

“Mul soovitas ta (Kaubamaja väljapanekuspetsialist — toim) teha värvilise kujunduse, kus oleks kajastatud ka sõbrapäev. Mõlemad tingimused ma täitsin. Kuna geiabielud ja lapsendamine on hetkel uudistes kuum, tahtsin oma arvamust väljendada. Aken on mu seisukohavõtt. Toetan geiabielusid ja geipaaride lapsendamist,” selgitas Fideelia oma seisukohti vaateakna sündimisel.

Tüli tekitanud vaateaknal oli kunstnik paigutanud tekstid, kus laps jutustab isale unenäos nähtud kahest emmest. Lisaks on kujutatud mannekeeni tulistamas pumppüssist teletupse, kes kannavad poliitikute Igor Gräzini ja Aivar Riisalu nägusid.

Kaubamaja turundusjuhi arvates võivad kujutatud konkreetsed isikud ennast väljapanekuga aga solvatuna tunda ning lisaks propageerivat kujundus vägivalda laste hulgas.