Paatide soetamise eesmärk on Eesti piirivalve tehnikapargi vastavusse viimine Schengeni nõuetega ja piiri valvamise võimekuse tõstmine Schengeni välispiiril. Esialgse kava kohaselt hakkavad neli paati patrullima Narva jõel ning üks Peipsi ja Lämmijärve piirkonnas, teatas siseministeeriumi pressiesindaja.

Alumiiniumist korpusega, kinnise roolimajaga ning veepaiskuri jõul edasiliikuv mootorpaat ehitatakse Saaremaal asuvas laevaehitusfirmas Baltic Workboats AS. 9,5 meetri pikkuste paatide maksimaalne kiirus on 30 sõlme ning süvis kuni 0,5 meetrit.

„Kõik viis mootorpaati varustatakse radarite ja infrapuna jälgimiskaameratega, mille abil on piirivalvuritel võimalik ka pimedal ajal efektiivselt tööd teha,” ütles siseministeeriumi hangete spetsialist Peep Eerme. „Mootorpaatide erikonstruktsioon, madal süvis ja ühe veepaiskuri kasutamine edasiliikumiseks võimaldavad alustega suurepäraselt manööverdada ka madalatel ja kitsastel veekogudel.”

Lepingu järgi peab Baltic Workboats AS viis paati siseministeeriumile üle andma ning kümnele piirivalvurile paadijuhi koolituse läbi viima hiljemalt 10. septembriks 2007. aastal.

Sõlmitud lepingu kogumaksumusus on ligikaudu 17,8 miljonit krooni, millele lisandub käibemaks. Saaremaal asuv firma Baltic Workboats AS ehitab analoogsed mootorpaadid ka Leedu piirivalvele.