Past kirjutab Eesti Päevalehe arvamusveerul, et kui veel viis aastat tagasi tuli välismaal seletada, et Eesti on iseseisev riik, siis nüüd tuntakse Tallinna kui vinget pidutsemislinna.

Past nendib, et üks Norra firma reklaamib end lausega “Waste it in Oslo or wasted in Tallinn?” (tõlgituna umbes “Mõttetu raiskamine Oslos või mälukaotuseni joomine Tallinnas?”). On ju ka brittidel Eestisse reisimise esmane argument just odav alkohol ja kohalikud neiud.

”Selline turism ei ole jätkusuutlik, sest odav pidutsemine ei ole just unikaalne müügiargument,” selgitab autor.

„Tallinn ei eristu reast, milles eelmised on Amsterdam ja Praha ning järgmisena juba paistmas Ljubljana, Kiiev ja Zagreb. Need on linnad, kus külalised ei käi mitte erilise ajaloo või kuulsate kultuurimälestiste pärast. Sinna reisimise eesmärk on võimalikult lühikese aja, reeglina nädalavahetuse jooksul teha võimalikult palju asju, mida kodustes oludes häbenetakse.”

Pidutsemislinnaks olemine tähendab ka seda, et odavama, mugavama lennu-ühendustega või huvitama sihtkoha ilmumisel kaotab Tallinn suure osa senistest turistidest. „Pidutsemisel põhinev turism ei ole unikaalne ega kesta kuigi kaua,” lisab Past.

Peolinnadel on ka muud müügiargumendid: Prahal gollumid, Kafka ja Karli sild, Amsterdamil Rembrandt, prostituudid ja kanalid, kanepist rääkimata.

„Eesti puhul räägitakse abstraktselt keskaegsusest ja innovatiivsusest, puhtast loodusest ja turvalisusest. Kui viina- ja striptiisituristide jaoks avanevad uued peolinnad, olgu need siis Balkanil, Ukrainas või Valgevenes, ei ole meil millegagi turisti Eestis käima meelitada, sest iga riik üritab külalist veenda, et nende juures on ilus ja turvaline,” kirjutab Past.

Kui me aga ei leia seda meile ainuomast argumenti ning seda maailmale teada ei anna, siis me olemegi tuntud kui “järgmine Praha”, nendib Past.