„Lihtsad asjad – autod, mis teedel liiklevad, peavad olema tehniliselt korras ja inimesed, kes autot juhivad, peavad olema kained,“ ütles Samost.

Samost rääkis, et umbes kümme aastat tagasi oli meil liikluses hull seis ja mingi hetkel hakkas see paranema, tema hinnangul paljuski selle pärast, et autode tehniline seisukord paranes.

Aga viimastel aastatel, kui inimesed ei osta enam nii palju uusi autosid, sõidavad nad jälle sagedamini vanade rontidega ja kulunud rehvidega. „Ma saan aru, et rehv on kallis, aga elu on veel kallim,“ sõnas ta.

Ajakirjaniku sõnul tegeleb politsei vähe teedel liiklevate sõidukite tehnlise seisukorra hindamisega. Selle tõestuseks on tema sõnul see, et hiljuti politsei poolt kontrollitud 30 raskeveokist ei vastanud ükski nõuetele.

Teise näitena tõi ta hiljutise õnnetuse Ford Orioniga, milles sõitnud 17- aastane Sergei ja 33-aastane Juri hukkusid ja veel kaks inimest sai vigastada. Samost märkis, et selle auto kolm rehvi neljast olid talverehvid ja üks suverehv, lisaks ei olnud need rehvid ka ühes mõõdus.

Oma isiklikust autojuhi ja liikleja kogemusest tõi Samost välja, et viimati tuli tal alkomeetrisse puhuda umbes kaks aastat tagasi. Samas kui pühade eel tabas politsei pistelise kontrolli käigus Lõuna-Eestis 54 purjus juhti paari päevaga, siis näitabki see, et tõenäoliselt on purjus juhte roolis palju rohkem.

Kiirusekaamerast pole nii palju kasu, kui heast teest

„Kiiruskaamerad ei muuda liiklust ohutumaks,“ ütles Samost. „Mis kindlasti muudab ohutumaks, on see, kui autodel on teedel vähem võimalusi üksteisega kokku põrgata.“

Samosti sõnul on oluline tähele panna, et surmade arv on vähenenud selle maanteelõigul Tallinna-Tartu maanteel, mis ehitati neljarealiseks.

Samost heitis ette, et liiklusohutuse parandamiseks on siseministeeriumil aga just kavas paigaldada täiendavaid kiirusekaameraid.