Eks igal riigil on võimalus esitada selliseid kandidaate nagu nad ise soovivad. Valdav osa nn "Euroopa" ameteid, sealhulgas ka Euroopa Kontrollikoja liikmete nimetamine, sisaldavad endas tugevat poliitilist mõõdet, ütleb Kaju. "Nominatsioonid on alati poliitilised, mitte CV-Online konkursid. Kõige kaalukama poliitilise CVga kandidaadid on enamasti ka kõige tugevamad - just selles mõttes, et selliste nominatsioonide läbiminek on lihtsam ja tõenäosus konkurentsis teiste riikidega endale tugevamaid portfelle või pädevusvaldkondi võidelda on suurem."

Kaju sõnul toimub kandidaatide ärakuulamine tavapäraselt samuti poliitilise tribunali ees: Euroopa Parlamendi eelarve kontrollikomisjoni liikmed, MEPid (Euroopa Parlamendi liikmed - toim.) saavad neid jõudumööda "grillida".

Kersti Kaljulaid oli ka kindlasti poliitiline nominatsioon, kuigi avalikkuse ees on tal teenitult kompetentsipõhine kuvand, tõdes Kaju. "Need ei pea üksteist välistavad olema. Üldiselt on poliitikapüramiidide tipus keskeltläbi väga võimekad inimesed, kuigi halvasti juhitud poliitilised organisatsioonid võimaldavad etteotsa sattuda ka inimestel, kes avalikkusele ja oma erakonnale pettumuse valmistavad."

Juhan Partsi või kelle tahes siseriiklik nominatsioon sõltub koalitsioonidünaamikast. Kindlasti võib teda pidada mõnes mõttes favoriidiks oma resümee tõttu (endine riigikontrolör - sisuliselt sarnane amet, endine peaminister, kuus aastat majandusministri ametikoht), aga see pole CV-Online´'i konkurss, vaid poliitiline nominatsioon, kus teiste osapoolte toetuse võitmiseks tuleb IRL-il ka kindlasti partneritele kas konkreetset või abstraktset pakkuda, leidis Kaju.

Reformierakonnale pakutakse kindlasti valitsusstabiilsust ja koostööd, sotside uue esimehe poliitilised käsitlused sedasorti kauplemissüsteemide kontekstis on veel müsteerium ja eks nii huvitavam ongi, lõpetas Kaju.

Andreas Kaju oli 2004-2005 peaministri ametis olnud Juhan Partsi nõunik.